Komisja Europejska zdecydowała, że ozdrowieńcom, a także osobom, które zostały zaszczepione bądź mają negatywny wynik testu, będą wydawane specjalne certyfikaty. Ich posiadanie ma ułatwić przemieszczanie się podczas epidemii.
W ubiegłym tygodniu Rada UE potwierdziła porozumienie polityczne pakietu mobilności. Jednak nie było to oficjalne pierwsze czytanie, na które z niepokojem czeka branża transportowa. Oznacza to, że wciąż przed nami dwa ostatnie kroki do przyjęcia pakietu mobilności. Najprawdopodobniej europejskie regulacje w prawie transportowym niekorzystne dla polskich przewoźników zostaną przyjęte w perspektywie najbliższych czterech miesięcy.
W Komisji Europejskiej trwają rozmowy o obowiązkowym wprowadzaniu płac minimalnych we wszystkich krajach Europy. Przeciwnikiem takiego rozwiązania są na przykład Duńczycy, u których płace regulowane są umowami negocjowanymi przez pracodawców i przedstawicieli pracowników. Jakie są szanse na wprowadzenie płacy minimalnej w całej Unii Europejskiej?
Jakie limity czasu pracy w nocy obowiązują kierowców w krajach Unii Europejskiej, czy takie jak w Polsce? Czy obowiązują jednakowe standardy dla całej UE, czy też każdy kraj reguluje tę sprawę samodzielnie? Sprawdź jak jeździć w nocy po Unii.
Wielka Brytania przygotowuje kampanię informacyjną kosztującą 138 mln funtów wyjaśniającą przedsiębiorcom jak przygotować się na twardy brexit. Brytyjski rząd ma przeznaczyć jeszcze w tym roku budżetowym 4,2 miliarda funtów na zwiększenie liczby funkcjonariuszy straży granicznej i służby celnej. Wszystko to oznaki tzw. twardego brexitu.
Europejski Urząd ds. Pracy (EUP) to kolejny krok w kierunku egzekwowania przepisów odnośnie pracowników delegowanych, w tym kierowców zawodowych. W praktyce będzie on kontrolował m.in. czas pracy i płacę kierujących ciężarówkami. Gdy pakiet mobilności wejdzie w życie, przepisy o pracownikach delegowanych staną się numerem jeden – jeśli chodzi o ilość kontroli.
Dane dotyczące przewoźników znajdujące się w Krajowym Rejestrze Elektronicznym Przedsiębiorców Transportu Drogowego (KREPTD), będą dostępne dla wszystkich właściwych organów innych państw członkowskich. Tak wynika z nowelizacji ustawy o transporcie drogowym. Przepisy wejdą w życie 13 lipca br.
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego od kwietnia 2019 r. na wydawanych przez siebie świadectwach kierowcy umieszcza kod unijny 95. Jak długo będą ważne wydane wcześniej świadectwa, które nie mają kodu?
Wielka Brytania nie zdołała przedstawić Unii Europejskiej, na jakich warunkach chce wyjść ze Wspólnoty. W związku z tym brexit został przesunięty na 31 października.
Parlament Europejski uchwalił wczoraj 4 kwietnia br. tzw. Pakiet Mobilności. Jest to przedostatni krok do jego przyjęcia. Przegłosowane zmiany dotyczą trzech obszarów: zasad delegowania kierowców, czasu jazdy, przerw i odpoczynków oraz dostępu do rynku przewozów (kabotaż). Przepisy odnośnie kabotażu praktycznie zamkną drogę polskim firmom!
Przewidziane na dziś (27 marca 2019 r.) głosowanie dotyczące pakietu mobilności zostało przełożone. Projekty wracają do Komisji Transportu i Turystyki (TRAN) w celu uwzględnienia zgłoszonych poprawek, których może być nawet 1600. TRAN ma pracować nad poprawkami tak, aby głosowanie nad sprawozdaniami mogło być przeprowadzone na posiedzeniu plenarnym, które odbędzie się 3-4 kwietnia 2019 r.
Jutro (27 marca 2019 r.) podczas sesji plenarnej nastąpią głosowania związane z najważniejszymi aspektami tzw. Pakietu Mobilności. Głosowanie w trybie pilnym, nie wróży dobrze polskiej branży transportowej. Co będzie przedmiotem głosowania?
Wielka Brytania w osobie premier Theresy May, poprosiła UE o przesunięcie terminu brexitu o trzy miesiące. Z powodu braku porozumienia o sposobie wyjścia, oznacza to odsunięcie tzw. twardego brexitu.
Wczoraj premier Wielkiej Brytanii Theresa May przegrała głosowanie w sprawie wynegocjowanej umowy w sprawie brexitu. Dziś głosowanie nad wyjściem z UE bez umowy. Co będzie dalej?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »