Przewoźnik, który dostarczy olej opałowy pod inny adres niż ten, który został zgłoszony fiskusowi w rejestrze SENT, będzie musiał zapłacić 100 tys. zł kary. Ministerstwo Finansów chce rozszerzyć monitorowanie obrotu tym paliwem, tak aby nie było szans na unikanie podatków. Przepisy mają zacząć obowiązywać od 1 września 2019 r.
Połowa wartości całego brytyjskiego handlu to towary importowane. Znaczną część tych produktów dostarczają polscy przewoźnicy. Brytyjską granicę dziennie przekracza około 1200 ciężarówek na polskich rejestracjach. Co się stanie, gdy swobodna wymiana handlowa zostanie zachwiana przez Brexit?
Rząd udostępnił informację dla przedsiębiorców na temat możliwych skutków brexitu. Niestety wiele z nich dotyczy branży transportowej, przewożącej towary do Wielkiej Brytanii. Wyjście Anglii z UE może skutkować uruchomieniem kontroli: celnych, fitosanitarnych i weterynaryjnych na granicy. Wprowadzone mogą być kontrole bezpieczeństwa produktów, a także wprowadzone nowe cła. Może też powrócić obowiązek uzyskania zezwoleń na transporty drogowe do WB. Sprawdź jakie mogą nastąpić zmiany podczas wyjazdu na wyspy!
Jesteśmy firmą drogową, która przewozi kruszywa na budowy. Czy na każdy przejazd z kruszywem, bądź z piachem kierowca musi posiadać list przewozowy? Czy zestaw niskopodwoziowy, który przewozi maszyny drogowe również ma obowiązek posiadać list przewozowy?
Niemcy i Francja – to do tych krajów najczęściej jeżdżą ciężarówki z Polski. Tak wynika z najnowszego raportu OCRK. Kolejne miejsca zajmują Belgia oraz Holandia, a dopiero dalej plasuje się Wielka Brytania. To główne kierunki podróży służbowych polskich kierowców ciężarówek. Podpowiadamy, o jakich przepisach muszą pamiętać kierując się do tych krajów.
Przypominamy, że od dwóch tygodni obowiązują nowe kary dla przewoźników transportujących odpady. Sprawdź jakie zmiany w tym zakresie wprowadziła nowelizacja ustawy o odpadach obowiązująca od 5 września br.
Największym zagrożeniem dla polskiej branży transportowej pozostaje deficyt wykwalifikowanej kadry kierowców – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę INELO. Zmiany szykowane przez Unię Europejską oraz krajowe zmiany w przepisach – stanowią mniejsze ograniczenie dla rozwoju branży.
Sejm 6 czerwca br. uchwalił nową ustawę o tachografach oraz nowelizację ustawy o transporcie drogowym. Zmiany wejdą w życie po 30 dniach od opublikowania aktów.
Zmiany w ustawie o transporcie oraz ustawa o tachografach miały wejść w życie 1 czerwca, ale tak się nie stanie, ponieważ posłowie nie zdążyli przegłosować ich na czas. Prace sejmowe nad ustawami dopiero się rozpoczęły.
Za wykonywanie przewozu regularnego pojazdem innym niż autobus grozi 5.000 zł kary. Są sytuacje, które jednak umożliwiają przewiezienie osób innym pojazdem. Sprawdź jakie.
Projekt nowelizacji doprecyzowuje przepisy dotyczące kontroli przestrzegania obowiązków i warunków przewozu drogowego. Zgłoszone propozycje dostosowują polskie prawo do rozwiązań obowiązujących w UE. Dziś odbędzie się jego I czytanie w Sejmie.
Nowelizacja, nad którą trwają prace, to największa zmiana ustawy o transporcie drogowym w ciągu kilku ostatnich lat. Zmiany wynikają głównie z konieczności dostosowania polskich uregulowań do ustawodawstwa unijnego. W ostatecznym projekcie dokonano jeszcze kilku zmian, m.in. zrezygnowano z limitu kar dla kierowców i z nadania PIP takich uprawnień, jakie ma ITD.
Polscy przewoźnicy międzynarodowi obsługują dziś 25% rynku przewozów na terenie Unii Europejskiej. Wbrew pewnym tendencjom – jakim jest choćby brak nowych kierowców - branża cały czas się rozwija. Na razie nie widać odwrotu od tego trendu.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »