Przeczytaj także:
Minister Infrastruktury opracował projekt zmian w rozporządzeniu w sprawie szkolenia i egzaminowania kierowców wykonujących przewóz drogowy. Zakłada on m.in.: możliwość pobiegania profilu kierowcy bez składania podpisu elektronicznego, zobowiązanie ośrodka szkolenia do wydania zaświadczenia potwierdzającego uzyskanie świadectwa kwalifikacji zawodowej oraz zmniejszenie liczny danych wprowadzanych do profilu kierowcy zawodowego. Nowelizacja ma wejść w życie w terminie 14 dni od publikacji (obecnie jest w trakcie konsultacji).
Od 16 maja br. został zniesiony stan epidemii, ale wprowadzono stan zagrożenia epidemicznego. Co to oznacza? Zniesienie stanu epidemii nie oznacza wycofania wszystkich ograniczeń i przepisów antycovidowych - równolegle został ogłoszony stan zagrożenia epidemicznego. W praktyce oznacza to, że większość nadzwyczajnych uregulowań spowodowanych pandemią COVID-19 nadal obowiązuje. Nadal pozostają zawieszone obowiązki kierowców w zakresie: szkoleń okresowych, badań lekarskich i psychologicznych.
Zapraszamy na nagranie prezentujące zmiany w przepisach transportowych. Dotyczy ono zmian w szkoleniach kierowców.
Zapraszamy na czwartą część szkolenia dotyczącego zmian w przepisach transportowych. Ta część szkolenia dotyczy zmian w szkoleniach kierowców
Szkolenia na kierowców będą mogły odbywać się on-line. W celu identyfikacji, każdy uczestnik otrzyma własny identyfikator. Logowanie na szkolenie będzie dodatkowo potwierdzane sms-em wysyłanym na telefon kursanta. Sprawdź pozostałe zmiany w szkoleniach kierowców.
Wkrótce zaczną wchodzić w życie duże zmiany w zakresie szkoleń kierowców zawodowych. Reforma wprowadzana jest etapami, od: 4 grudnia br., 4 marca 2002 r, 4 maja 2022 r. itd. Przedstawiamy, w jakich terminach zaczną obowiązywać nowe zasady szkoleń i obowiązki kierowców.
Trwają prace nad nowelizacją ustawy o transporcie drogowym. Zmiany będą dotyczyły szkoleń kierowców, a więc kwalifikacji wstępnej i okresowej. Zmienić mają się programy szkolenia, miejsce przeprowadzania egzaminów, a także dokumentacja związana ze szkoleniami. Uwaga - to na razie projekt!
To zdarza się bardzo często – pracodawca ponosi koszty kursów i szkoleń kierowcy, a kierowca po zakończeniu szkolenia składa wypowiedzenie. Czy pracodawca może w takiej sytuacji obciążyć go kosztami?
Przede wszystkim należy pamiętać, że jednym z podstawowych obowiązków pracodawcy wynikających z Kodeksu pracy jest ułatwianie pracownikom podnoszenia kwalifikacji zawodowych. To również jedna z zasad prawa pracy, której muszą przestrzegać pracodawcy.
Ani wykonywanie przewozów na potrzeby własne, ani prowadzenie pojazdu przez właściciela firmy, ani bardzo rzadkie wykonywanie przewozów nie zwalniają z uzyskania kwalifikacji. Ale jest coś, co zwalnia.
Branża transportowa co i rusz musi zmagać się z wieloma trudnościami. Nie dość, że przepisy ciągle się zmieniają, to ich zastosowanie wcale nie jest łatwe. Najwięcej trudności przysparza rozliczanie czasu pracy kierowców, które zostanie sprawdzone nie tylko przez ITD, ale także przez PIP. A ta druga inspekcja potrafi być równie wnikliwa i nakładać wysokie kary…
Szykują się zmiany w rozporządzeniu dotyczącym szkoleń i kwalifikacji kierowców. Więcej osób będzie mogło przystąpić do testu kwalifikacyjnego. A ci, którzy go nie zdadzą, będą mogli przystąpić do niego gdzie indziej.
Przedsiębiorca prowadzący działalność gospodarczą nie będącą działalnością transportową lecz tylko pomocniczą w stosunku do swojej podstawowej działalności musi mieć świadomość braku dowolności w wykonywaniu takich przewozów i konieczności spełnienia określonych prawem wymagań. W przeciwnym razie może ponieść dotkliwą karę finansową.
Omówienie regulacji prawnych dotyczących czasu pracy kierowców z uwzględnieniem nowych przepisów oraz planowanych i koniecznych zmian.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »