Europejskie stowarzyszenie transportowe UETR (Union Européenne des Transporteurs Routiers) zrzeszające 18 krajowych organizacji małych i średnich przedsiębiorstw z całej Europy, odniosło się do projektu nowelizacji dyrektywy o transporcie kombinowanym. Krytyce został poddany przewidziany w jej przepisach przymus przeniesienia z dróg na inne rodzaje transportu.
Przeczytaj także:
Dwa największe stowarzyszenia firm transportowych w Polsce wystosowały list otwarty do premiera oraz marszałków Sejmu i Senatu. Wskazują w nim na trudną i pogarszającą się sytuację w branży transportowej: o 80% wzrastają opłaty za korzystanie z unijnych dróg, 60% przedsiębiorców sygnalizuje redukcję floty i zatrudnienia, a 13% przewoźników już nie płaci swoich zobowiązań.
Unia Europejska chce, żeby nawet w czasie takich kryzysów jak: pandemie, strajki, blokady, a nawet wojny – zapewnić przepływ towarów o krytycznym znaczeniu. Zapewnić ma to zbiór przepisów i procedur, określonych w rozporządzeniu IMERA. Państwa członkowskie będą miały 18 miesięcy na przygotowanie się do wdrożenia zapisów IMERA.
„Webinarowy tydzień transportowy” bezpłatny cyklu webinariów mających na celu wsparcie właścicieli firm transportowych oraz kierowców zawodowych w ich codziennej pracy. Każdy dzień poświęcony będzie odrębnej tematyce. W każdym dniu wydarzenia, w godzinach porannych będziesz otrzymywał link do jednego webinarium, do odtworzenia w dowolnym momencie. Wydarzenie organizowane jest przez wydawcę portalu Transport-expert.pl. oraz magazynów: Kierowca w firmie, Zarządzający transportem, Firma transportowa.
Ministerstwo Cyfryzacji przygotowało przepisy, które umożliwią wprowadzenie stref czystego transportu w Polsce w oparciu o system CEPiK – m.in. o dane dotyczące normy Euro. W gminach, które wybiorą cyfrowe rozwiązania, oznacza to brak obowiązku naklejania nalepek na szybach pojazdów. Samorządy będą mogły instalować automatyczne systemy kontroli wjazdu. Strefy będą mogły startować od stycznia 2024 r.
- to rodzaj transportu, który odbywa się za pomocą pojazdów lądowych na drogach i autostradach. Polega na przemieszczaniu towarów, osób lub usług z jednego miejsca do drugiego przy użyciu samochodów, ciężarówek, autobusów, itd.
Na podstawie nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych już od początku przyszłego roku gminy będą mogły łatwiej wprowadzać strefy czystego transportu (SCT). Od początku 2030 r. wprowadzenie takich stref będzie natomiast obowiązkowe w każdej gminie powyżej 100 tys. mieszkańców. Rząd opracował projekt nowelizacji ustawy.
Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie handlu pojazdami używanymi, a nie prowadzę działalności transportowej. Zakupiłem ciągnik siodłowy o DMC 18t na terenie Niemiec. Chciałbym sprowadzić ten samochód do siedziby mojej firmy legalnie czyli nie narażając się na sankcje ze strony organów kontroli ruchu drogowego. Jakie warunki muszę spełnić jako przedsiębiorca oraz na jakich zasadach mam zlecić usługę przyprowadzenia tego pojazdu na kołach? Kierujący posiada odpowiednią kategorię prawa jazdy, posiada szkolenia okresowe na transport rzeczy, aktualne badania lekarskie i psychologiczne oraz posiada ważną kartę kierowcy - jednak w tej chwili nie jest zatrudniony w żadnej firmie jako kierowca lecz w innym charakterze. Jednym słowem czy taki przejazd można wykluczyć z przepisów o transporcie drogowym?
Portugalczycy wprowadzili przepisy, które zezwalają na ruch po drogach tego państwa 25-metrowych ciężarówek. To kolejny kraj, który zdecydował się wpuścić na swoje drogi długie pojazdy. Ile można zaoszczędzić prowadząc ciągnik z naczepą i przyczepą?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »