W celu określenia, czy mamy do czynienia z delegowaniem czy też nie, należy ustalić jaki charakter ma usługa, której towarzyszy przewóz na potrzeby własne. W tym przypadku nie ma odbiorcy usługi w przyjmującym państwie członkowskim, bowiem to firma jest odbiorcą usługi (towaru) oferowanej przez podmiot mający siedzibę w przyjmującym państwie członkowskim. Oznacza to, że kierowca wykonujący przewóz drogowy, nie jest pracownikiem delegowanym na terytorium Austrii czy Czech. Jako że nie ma odbiorcy usługi, nie może zatem być mowy o delegowaniu.
Przeczytaj także:
Przeczytaj także:
Jakie zasady regulują przewóz NPW w UE?
Sczytywanie tachografu co 90 dni w firmie jeżdżącej NPW
Bus z naczepą do 7,5 t czy trzeba mieć tachograf transportując NPW?
Czy międzynarodowy przewóz drogowy na potrzeby własne jest w jakikolwiek sposób normowany przepisami unijnymi czy zastosowanie ma wówczas wyłącznie ustawa o transporcie drogowym?
Wykonywanie międzynarodowych przewozów drogowych niezależnie od tego, czy jest to typowy transport drogowy, czy też przewóz na potrzeby własne podlega nie tylko przepisom krajowym, ale też międzynarodowym, a w szczególności przepisom unijnym.
Z artykułu dowiesz się:
Przeczytaj także:
Czy do przewozów NPW potrzeba kodu 95?
Sczytywanie tachografu co 90 dni w firmie jeżdżącej NPW
Czy kabotaż przy przewozach NPW należy zgłaszać do IMI?