x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
przewóz na potrzeby własne
przewóz na potrzeby własne
Organizacja czasu pracy kierowców wykonujących przewóz osób i przewozy na potrzeby własne w jednej firmie
Pytanie:
Rano (4:30-5:30) kierowca przewozi pracowników z miejsca zamieszkania do pracy - trasa o długości około 65 km. Pojazd wyposażony jest w tachograf analogowy. Następnie wykonuje przewóz na potrzeby własne firmy (pojazd powyżej 3,5 T DMC). Po południu (15:00) przewozi pracowników do domów autobusem. Firma zatrudnia kilku pracowników mających uprawnienia do kierowania w/w pojazdami. Jak w tej sytuacji zaplanować pracę kierowców, żeby nie naruszać ich czasu pracy?
Roman Kozub
3 czerwca 2014 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Przewóz pasażerów uszkodzonego pojazdu do hotelu nie zalicza się do usuwania skutków wypadku
Pytanie:
Jesteśmy firmą świadczącą usługi w zakresie usuwania skutków wypadów i awarii na drogach. Nasz tabor składa się ze specjalistycznych pojazdów pomocy drogowej do i powyżej 3,5 t. W ramach tych działań w razie awarii pojazdu po dojechaniu na miejsce i zabezpieczeniu uszkodzonego pojazdu, innym pojazdem osobowym z naszej firny (prowadzonym przez naszego kierowcę), przewożone są osoby, które jechały uszkodzonym pojazdem do wskazanego przez nie miejsca (np. hotelu). Wszystkie czynności odbywają się bezpośrednio w związku z holowaniem uszkodzonego pojazdu. Dla zleceniodawcy firmy "x" wystawiana jest faktura, gdzie wyszczególnione są wszystkie czynności związane z holowaniem i przewozem osób. Za przewóz osób naliczane są dodatkowe należności. Czy w przypadku takiego przewozu osób samochodem osobowym w związku z awarią lub wypadkiem pojazdu (jego holowania) wymagana jest licencja (zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika) w zakresie krajowego przewozu osób? Czy wystarczy zaświadczenie na przewozy osób na potrzeby własne? Jakie wymagania musi spełniać kierowca samochodu osobowego podczas przewożenia osób i czy misi być zatrudniony na podstawie Kodeksu Pracy? Jakie wymagania musi spełniać samochód osobowy przewożący osoby i jakie musi mieć wyposażenie np. foteliki ochronne?
Ewa Matejczyk
7 maja 2014 r.
Problemy z ładunkami
Dokument poświadczający wagę przewożonego ładunku w przewozach na potrzeby własne - wymagany?
Pytanie:
Czy kierowca musi mieć przy sobie dokument potwierdzający wagę przewożonego ładunku? Chodzi o przewozy w ramach transportu wykonywanego na potrzeby własne, a ładunkiem są artykuły spożywcze przewożone na paletach w kontenerze izotermicznym. Przy kontroli policyjnej pytano o takie dokumenty (kierowca ich nie miał, ale mandatu nie wystawiono).
Ewa Matejczyk
15 kwietnia 2014 r.
Przewozy na potrzeby własne
Przerwa w prowadzeniu pojazdu, gdy podróż odbywa się tylko w części po drogach publicznych
Pytanie:
Firma posiada samochody ciężarowe używane na własne potrzeby oraz zaświadczenie ze starostwa na przewóz rzeczy i osób na potrzeby własne. Kierowcy mają wypisy, a do ich obowiązków należy podstawienie się pod koparkę i przewóz urobku na terenie budowy. Czasem kierowca musi przejechać drogą publiczną na drugi odcinek budowy. Czy w tym przypadku możemy nie stosować przerw w prowadzeniu pojazdu?
Karol Lankamer
14 marca 2014 r.
Czas jazdy
Transport drogowy osób jest możliwy tylko na podstawie licencji
Pytanie:
Firma posiada autobusy na 21 osób. Używa ich do transportu pracowników z miejsca zamieszkania na teren budowy. Kierowca ma wszystkie potrzebne dokumenty (prawo jazdy kategoria D, kurs okresowy wbity w prawo jazdy, zaświadczenie ze starostwa na przewóz osób na własne potrzeby, rejestr czasu pracy oraz zaświadczenia o działalności). Chcemy czasami, w celu charytatywnym, nieodpłatnie przewieść dzieci z przedszkola albo zawodników klubu sportowego. Czy wystarczy założyć tablicę informującą, że jedziemy np. z dziećmi? Czy w naszym przypadku nie możemy takiego przewozu wykonać?
Ewa Matejczyk
7 marca 2014 r.
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Zatrudnienie kierowców na umowę zlecenie w przewozie na potrzeby własne
Pytanie:
Czy w transporcie na potrzeby własne można zatrudnić kierowcę na podstawie umowy cywilnoprawnej (zlecenie)?
Marcin Radomski
9 października 2013 r.
Przewozy na potrzeby własne
Archiwalny
Przewóz prywatny wykonywany przez osobę fizyczną, prowadzącą działalność gospodarczą
Pytanie:
Jak traktowany jest przewóz wykonywany przez osobę, która jest przedsiębiorcą wykonującym na co dzień pomocniczo w stosunku do podstawowej działalności gospodarczej przewozy drogowe, jednak w danym momencie przewozi coś na własne prywatne potrzeby? Jakie wówczas wymagane są dokumenty od takiej osoby wykonującej taki przewóz? Czy można powiedzieć, że osoba taka w danym momencie wykonuje przewóz, jako podmiot niebędący przedsiębiorcą (przykład1)? Jeżeli tak, to czy jest ro równoznaczne z tym, że taki przewóz odbywa się na zasadach dotyczących niezarobkowego przewozu drogowego (określonych w u.t.d.) i w tym przypadku nie jest wymagane zaświadczenie na przewozy na potrzeby własne? Jeśli tak to czy podmiot taki może nie spełniać żadnego z punktów określanych w art. 4.4 a-d ustawy o transporcie drogowym (bo żaden przepis ustawy nie wymaga tego od podmiotu określonego w art. 3.2.3), i przewóz w dalszym ciągu będzie określony mianem przewozu na potrzeby własne przez podmiot niebędący przedsiębiorcą?
Przykład 1.: Czy jeżeli taki podmiot, który na co dzień prowadzi sklep, w którym sprzedaje meble i świadczy gratis- czyli jeżeli dowozi nieodpłatnie meble do klienta, to takie przewozy traktuje się jako wykonywanie pomocniczo w stosunku do podstawowej działalności przewozów drogowych? Gdyby świadczył usługi dowozu mebli odpłątnie, to wtedy byłoby to traktowane jako przewóz wykonywany pomocniczo czy jako transport drogowy? Czy gdyby taki przedsiębiorca, który prowadzi działalność jednoosobową sprzedając meble, chciał przewieźć swoim samochodem, (którego na co dzień używa do przewozu mebli w swojej firmie) przewieźć swoje meble ze swojego domu do mieszkania, prywatnie w ramach przeprowadzki (czy ma znaczenie czy wozi meble w ramach swojej przeprowadzki czy np. niedpłatnie dla swojego brata?), to taki przewóz zostałby potraktowany jako wykonywany przez przedsiębiorcę pomocniczo w stosunku do podstawowej działalności gospodarczej, czy jako przewóz przez podmiot niebędący przedsiębiorcą, na własne potrzeby?
Czy zapisy PKD danego przedsiębiorcy mogą mieć wpływ na to jak zostanie sklasyfikowany przewóz? Chodzi mi np. o takie przypadki:
Przedsiębiorca, który nie jest rolnikiem, ma sad, w którym uprawia ziemniaki. Po zbiorach ziemniaki te przewozi do zaprzyjaźnionego sklepu warzywnego, a następnie odsprzedaje je właścicielowi sklepu. Zatem przedsiębiorca ten wykonuje pomocniczo w stosunku do podstawowej działalności gospodarczej niezarobkowe przewozy drogowe (przewozy na potrzeby własne). Co stało by się stało, gdyby we wpisie istniał między innymi kod PKD (nie jako główna działalność) z sekcji H z działu np. 49 (transport lądowy oraz rurociągowy) lub z działu 52 (magazynowanie i działalność usługowa wspomagająca transport)? Czy mimo faktów: iż jako główna działalność wpisana do wpisu figuruje uprawa warzyw, a przedsiębiorca w ogóle fizycznie nie świadczy usług transportowych oraz nie posiada nawet licencji- czy w takiej sytuacji organy kontrolne mogą w stwierdzić, że ze względu na zapis we wpisie do działalności gospodarczej, wykonywany przez przedsiębiorcę przewóz jest transportem drogowym?
* założenie: powyższe pytania dotyczą przypadków, w których przewóz wykonywany jest pojazdem lub zespołem pojazdów o dmc powyżej 3,5tony.
Roman Kozub
6 czerwca 2013 r.
Przewozy na potrzeby własne
Przywóz ciężarówek kupionych w Niemczech do Polski
Pytanie:
Prowadzę działalność gospodarczą z zakresu handlu używanymi pojazdami ciężarowymi. Są to głównie ciężarówki zakupione w Niemczech. Jakie wymagania trzeba spełniać i jakie dokumenty posiadać, by takim samochodem przyjechać do siedziby firmy w Polsce? Czy jest to przewóz na potrzeby własne? Pojazdy te nie są rejestrowane w Polsce, robią to dopiero klienci.
Ewa Matejczyk
18 marca 2013 r.
Problemy z ładunkami
Przewóz na potrzeby własne a faktura
Pytanie:
Mam wypis z zezwolenia na przewozy na potrzeby własne. Zakupiłem od producenta towar, który był na paletach. Przywiozłem go do siebie, a następnie zdjąłem z palet. Po pewnym czasie odwiozłem producentowi palety i wystawiłem mu fakturę VAT za palety oraz za transport, ponieważ ustaliłem z nim, że to on pokryje koszty transportu. Czy skoro mam wypis z zaświadczenia na przewozy na potrzeby własne, miałem prawo wystawić producentowi fakturę za transport?
Iwona Czauderna
12 grudnia 2012 r.
Przewozy na potrzeby własne
Archiwalny
Dokumenty przy międzynarodowym transporcie żywności na potrzeby własne
Pytanie:
Jakie dokumenty są potrzebne przy przewozie na potrzeby własne autem o DMC do 12 t? Przewozimy artykuły spożywcze z Holandii do Polski.
Piotr Kowalski
5 maja 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Przewóz na potrzeby własne lawetą - tachograf i czas pracy kierowcy
Pytanie:
Firma, której jestem współwłaścicielem, zajmuje się wynajmem i naprawą wózków widłowych. Wynajęte wózki widłowe dostarczamy do klienta i odbieramy własnym transportem - lawetą, czyli samochodem ciężarowym, przystosowanym do przewozu pojazdów. DMC naszej lawety wynosi 4790 kg. Własnym transportem odbieramy od klientów również wózki do naprawy i odwozimy je po naprawie. Nie zatrudniamy kierowcy, przewozy wykonuję osobiście. Teren naszego działania to Warszawa i miejscowości podmiejskie (do 50 km od siedziby firmy). Posiadam zaświadczenie o wykonywaniu
przewozów na potrzeby własne
. Proszę o informację, czy muszę mieć sprawny
tachograf
i rejestrować
czas pracy
oraz jakie dokumenty powinienem posiadać podczas przewozów. Mam prawo jazdy kat. A, CE i DE wydane w 1977 r.
Piotr Kowalski
21 kwietnia 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Stolarz dokonujący przewozów na potrzeby własne - wymagania
Pytanie:
Zajmuję się produkcją mebli. W związku z prowadzoną działalnością wykonujemy także samochodem przewozy wytworzonych rzeczy do klientów i do sklepów firmowych. Konieczne jest także przywiezienie drewna potrzebnego do produkcji mebli. Czy jeśli zatrudniony przeze mnie stolarz zajmuje się także wykonaniem takich przewozów, to można uznać, że jest to
przewóz na potrzeby własne
? Czy pracownik, który wykonuje przewóz, musi być zatrudniony na stanowisku
kierowcy
?
Proszę o potwierdzenie, czy odpowiedź umieszczona na Państwa portalu na pytanie: „Czy w przewozie na potrzeby własne pracownik musi być zatrudniony na stanowisku kierowcy?” w pozycji „Ważne!” dotyczy tylko pracowników prowadzących pojazdy powyżej 3,5 t. Co z pracownikami, którzy prowadzą
pojazdy o DMC do 3,5 t
? Jakie oni muszą spełnić wymagania?
Michał Petranik
22 lutego 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Przewóz na potrzeby własne pojazdem do 3,5 t
Pytanie:
Pracownik jest zatrudniony na stanowisku montera urządzeń energetycznych. Dodatkowo ma zezwolenie pracodawcy na prowadzenie pojazdu służbowego
o masie do 3,5 t
. Wykonuje nim tzw. niezarobkowy
przewóz drogowy rzeczy na potrzeby własne
, tj. przewozi materiały potrzebne do bieżących remontów i sam się nim przemieszcza wraz z drugim monterem. Jakie wymagania musi spełnić taki pracownik? Z tego, co wiem, do takich przewozów nie stosuje się przepisów
ustawy o transporcie drogowym
.
Piotr Kowalski
21 lutego 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy z zamontowanymi na stałe urządzeniami - czy podlegają ustawie o transporcie i przepisom o czasie pracy kierowców
Pytanie:
Czy pojazdy specjalne typu: dźwig, podnośnik koszowy, pompa do betonu, wiertnica, kompresor, agregat prądotwórczy (czyli pojazdy z zamontowanymi na stałe urządzeniami) wykonują:
transport drogowy,
przewóz na potrzeby własne,
w ogóle przewóz drogowy?
Czy taki przejazd po drodze publicznej podlega ustawie o transporcie drogowym oraz rozporządzeniom nr 561/2006 i 3821/85?
Przemysław Rafalski
18 listopada 2010 r.
Problemy z ładunkami
Czy w przewozie na potrzeby własne pracownik musi być zatrudniony na stanowisku kierowcy?
Pytanie:
Zajmuję się produkcją mebli. W związku z prowadzoną działalnością wykonujemy także przewozy wytworzonych materiałów do klientów i do sklepów firmowym samochodem. Konieczne jest także przywiezienie drewna potrzebnego do produkcji mebli. Czy jeśli zatrudniony przeze mnie stolarz zajmuje się także wykonaniem tego przewozu, to można uznać, że jest to przewóz na potrzeby własne? Czy pracownik, który wykonuje przewóz musi być zatrudniony na stanowisku kierowcy?
Michał Petranik
6 kwietnia 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
« pierwsza
«
2
3
4
5
6
»
ostatnia »
3736
3460
3258
3696
5393
3257
3254
3443
3252
3027
3127
2984
3238
3079
3228
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x