Kierowca zakończył szósty cykl pracy i odebrał 45 godzinny odpoczynek tygodniowy wraz z 4 godzinną rekompensatą. Pracodawca wystawił dla kierowcy wniosek do podpisu, że w tym czasie miał „urlop wypoczynkowy”? Czy przepisy zabraniają takich rozwiązań?
Kierowca, który jeździ pojazdem z tachografem, ma prawo nie tylko do przerw w jeździe, ale także do przerw w pracy, tak jak każdy inny pracownik. Odbieranie tych przerw kontroluje ITD oraz PIP. Kiedy te przerwy nakładają się, a kiedy trzeba je odebrać oddzielnie?
W ubiegłym roku polscy kierowcy samochodów ciężarowych skorzystali z przepraw promowych aż 295,7 tys. razy. Jednak rozliczanie czasu spędzonego na promie wciąż sprawia kłopoty. O czym należy pamiętać, by godziny spędzone na promie można było zaliczyć do odpoczynku kierowcy? Jak rejestrować wjazd i zjazd ze statku? Co i jak oznaczać w tachografie? Sprawdź.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »