x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
kierowca
kierowca
Odszkodowanie od kierowcy, który przyczynił się do awarii pojazdu
Pytanie:
Kierowca na skutek swojego rażącego zaniedbania przyczynił się do poważnej awarii pojazdu. Remont będzie kosztował ok. 25 tys. zł. W jaki sposób mogę dochodzić zwrotu poniesionych wydatków od pracownika, a w jaki, gdy kierowca ma umowę zlecenia?
Beata Naróg
22 listopada 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Odpowiedzialność kierowcy za wykresówki tachografu
Pytanie:
Do którego momentu kierowca odpowiada za tarczki oddane pracodawcy po upływie 28 dni roboczych (ale przed upływem 42 dni)?
Karolina Płaczek
12 października 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Świadectwo kierowcy spoza UE - czy konieczne przy przewozie osób
Pytanie:
Artykuł 32 a ustawy o transporcie drogowym brzmi: „Do kierowcy niebędącego obywatelem państwa członkowskiego Unii Europejskiej, zatrudnionego przez przedsiębiorcę mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonującego międzynarodowy transport drogowy rzeczy, stosuje się przepisy Unii Europejskiej dotyczące świadectwa kierowcy”. A zatem ustawa o transporcie drogowym reguluje dopuszczenie kierowcy spoza UE tylko do międzynarodowego przewozu drogowego rzeczy. W jaki sposób dopuszcza się go do przewozu drogowego osób - krajowego i międzynarodowego? Proszę o podanie podstawy prawnej.
Władysław Kwiatkowski
2 września 2010 r.
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Odszkodowanie od kierowcy, który spowodował wypadek i odszedł z pracy
Pytanie:
Kierowca, jadąc po autostradzie niemieckiej, spowodował wypadek. Była to wina tego kierowcy - nietrzymanie odpowiedniej odległości. Ciężarówka została wyceniona przez rzeczoznawcę jako szkoda całkowita. Kierowca po przyjeździe do firmy powiadomił nas, że się zwalnia i sprawa wypadku go nie interesuje - to nasz problem. Czy ponosi odpowiedzialność za wyrządzoną szkodę? W zakresie czynności podpisał, że odpowiada za powierzone mienie - samochód.
Beata Naróg
26 sierpnia 2010 r.
Wymogi dla kierowców
Wahadłowy przewóz osób - co to takiego
Pytanie:
Proszę o opisanie przykładu wahadłowego przewozu osób.
Piotr Kowalski
11 sierpnia 2010 r.
Problemy z ładunkami
Świadectwo kwalifikacji w przewozach na potrzeby własne
Pytanie:
Czy muszę mieć świadectwo kwalifikacji, jeśli chcę wykonać transport na potrzeby własne do kat. C lub kat. D? Co jest potrzebne w takiej sytuacji, skoro wykonuję przewóz rzeczy lub osób niezarobkowo?
Władysław Kwiatkowski
6 sierpnia 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Przewóz urządzeń do wykonywania robót - czy wymagany jest tachograf i zaświadczenie na przewozy własne
Pytanie:
Firma zajmuje się prowadzeniem robót ziemnych. Posiada samochód o dmc 3500 kg, do którego podłączana jest przyczepa o dmc 2000 kg, a na niej przewozi się minikoparkę. Kierowca pojazdu to jej operator, a kierowanie pojazdem nie jest jego głównym zajęciem. Porusza się w promieniu do 50 km od bazy firmy. Zdarza się też, że do tego pojazdu kierowca dołącza agregat prądotwórczy na kołach lub miksokreta - również na kołach.
Czy w pojeździe musi być zamontowany tachograf i czy firma powinna posiadać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy nie można wykonać przewozu bez tachografu na podstawie wyłączenia z rozporządzenia nr 561/2006 (art. 13d)? Miksokret podłączony do przyczepy nie ma dowodu rejestracyjnego i nie wiemy, jaka jest jego dmc, podobnie jak w przypadku agregatu prądotwórczego. Oba te urządzenia nie służą do transportu rzeczy.
Władysław Kwiatkowski
26 lipca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Dodatek za nadgodziny dla kierowcy - kiedy go wypłacać
Pytanie:
Kierowca jest zatrudniony w podstawowym systemie czasu pracy, w 3-miesięcznym okresie rozliczeniowym. Czy mogę mu wypłacić dodatek za nadgodziny wynikające z przekroczeń dobowych dopiero na koniec okresu rozliczeniowego? Byłoby to dla mnie bardzo korzystne, ponieważ często zdarza się, że pod koniec okresu rozliczeniowego pojawia się możliwość udzielenia całych dni wolnych w zamian za nadgodziny dobowe powstałe na początku okresu rozliczeniowego.
Karol Lankamer
26 lipca 2010 r.
Wynagrodzenia
Nanoszenie odpoczynku dziennego na wykresówkę
Pytanie:
Zatrudniony przeze mnie kierowca prowadzi pojazd z tachografem codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00. Po zakończeniu pracy wyjmuje swoją wykresówkę z tachografu, ponieważ po południu ten pojazd prowadzi inny kierowca. Czy ma obowiązek nanoszenia odpoczynku dziennego ręcznie na rewersie wykresówki? Jeżeli tak, to w jaki sposób należy to zrobić?
Władysław Kwiatkowski
23 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Dwaj z trzech kierowców jako załoga 2-osobowa - jaki czas pracy ich obowiązuje
Pytanie:
Czy dopuszczalna jest następująca sytuacja: przewóz drogowy autobusu rozpoczyna trzech kierowców. Kierowca I prowadzi autobus przez 3 godziny. Następnie wysiada z autobusu i do jego prowadzenia przystępują kierowcy II i III. Czy zostaną potraktowani jako załoga? Czas, w którym nie prowadzili pojazdu, zaznaczyli sobie na wykresówkach jako dyspozycyjność.
Władysław Kwiatkowski
8 lipca 2010 r.
Załoga kilkuosobowa
Szkolenie kierowcy wykonującego przewóz na potrzeby własne
Pytanie:
Moja firma wykonuje międzynarodowe przewozy drogowe na potrzeby własne. Czy kierowca zatrudniony w niej na podstawie umowy o pracę ma obowiązek odbyć szkolenie okresowe lub kwalifikację wstępną?
Karolina Płaczek
24 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Zmiana wykresówki podczas odpoczynku tygodniowego - jak często
Pytanie:
Czy podczas odpoczynku tygodniowego poza terenem przedsiębiorstwa muszę zmieniać tarczki co 24 godziny, skoro odpoczynek trwa od 24 do 48 h? Czy po powrocie do firmy za ten okres powinno być wystawione zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu?
Przemysław Rafalski
22 czerwca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu i karta kierowcy, gdy kierowca prowadzi 2 różne pojazdy
Pytanie:
Jestem przedsiębiorcą wykonującym usługi transportowe samochodem dostawczym o DMC do 3,5 t. Miesiąc temu kupiłem drugi pojazd, przystosowany do przewozu 15 osób, wyposażony w cyfrowy tachograf. Na razie używam go sporadycznie, najwyżej raz w tygodniu. Czy w tej sytuacji mogę zostawiać w tachografie swoją kartę kierowcy, gdy prowadzę ten drugi pojazd, niewyposażony w tachograf, lub mam wolny dzień? Czy za każdy dzień, kiedy nie prowadzę busa, mam wystawiać sobie zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu? Zamierzam ponadto dorywczo zatrudniać do prowadzenia tego busa innego kierowcę na podstawie umowy zlecenia. Czy wówczas będę miał obowiązek wystawiania mu zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu?
Łukasz Prasołek
31 maja 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wynagrodzenie dla kierowców za czas przestoju - kwestia premii
Pytanie:
W naszej firmie w okresie zimowym był przestój. Kierowcy oczekiwali na przewozy, ale zleceń nie było. Teraz domagają się wypłaty premii za okres przestoju, gdyż byli gotowi do pracy, tylko ja im jej nie zapewniłam. Czy powinnam im wypłacić tę premię?
Beata Naróg
25 maja 2010 r.
Wynagrodzenia
Archiwalny
Dofinansowanie do szkoleń kierowców
Pytanie:
Czy możliwe jest uzyskanie dofinansowania na szkolenia dla kierowców, np. kwalifikację wstępną?
Paulina Cichalewska
11 maja 2010 r.
Wymogi dla kierowców
« pierwsza
«
2
3
4
5
6
»
ostatnia »
3539
3217
5340
3538
3362
3235
3234
3647
5318
3797
3096
2974
3142
3645
5654
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x