Nowa opłata ma wynosić 40 euro od każdego kierowcy, który wykonuje przewozy do Francji i w związku z tym jest rejestrowany w elektronicznym systemie SIPSI. Jeśli prowadzisz przewozy do Francji, nie zapomnij o opłacie.
Na stronie internetowej francuskiego ministerstwa transportu opublikowano nowe wyższe stawki wynagrodzenia kierowców, np. minimalna stawka godzinowa kierowcy ciągnika siodłowego wzrosła z 10 euro do 10,06 euro.
Od 30 października br. na drodze A20 między Dover a Londynem, samochody ciężarowe nie będą mogły zatrzymywać się na noc w tzw. zatoczkach (ang. „ layby”). To pierwsze takie utrudnienie na terenie Wielkiej Brytanii – wprowadzane pilotażowo. Być może więc zakazy noclegowania będą stopniowo rozszerzane.
W Niemczech za używanie telefonu podczas jazdy kierowcom będą groziły wyższe kary. Jeżeli w wyniku używania smartfona dojdzie do kolizji, kara będzie jeszcze wyższa. Bardzo wysoka!
Kierowca, którego tylko częścią obowiązków jest kierowanie pojazdem ciężarowym, może na trzy sposoby mieć udokumentowany czas pracy niezwiązany z prowadzeniem pojazdu.
Będziesz musiał zapłacić do 50 euro za każdego kierowcę, który pojedzie do Francji. Dodatkowa opłata za delegowanych pracowników pojawi się w nowym rozporządzeniu do francuskiej ustawy o pracy.
System CEPIK 2.0 będzie uruchomiony dopiero na przełomie lat 2018/2019. W związku z tym przesunięto wejście w życie przepisów o obowiązkach kierowców.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »