Więcej informacji o podwójnym karaniu znajdziesz w artykule:
Nałożenie 15 punktów karnych jest możliwe tylko w wyjątkowych sytuacjach. Nie można tak ukarać kierowcy za każde przekroczenie DMC czy każde nieprawidłowe zamocowanie ładunku. Kiedy więc kierowcy grożą za to punkty karne, a kiedy nie?
Czy o zwrot kary za przekroczenie nacisków na osi napędowej mogą ubiegać się również załadowcy/nadawcy ładunków, którzy równolegle z przewoźnikiem zostali ukarani?
Klienci odbierają towar z naszego magazynu i zdarzają się sytuacje gdzie podstawiają auta niedostosowane do ładunku. W dużym skrócie polega to na tym, że waga brutto towaru przekracza dmc pojazdu. Chodzi tu o kierowców busów do 3,5 t dmc. Czy w takiej sytuacji możemy odmawiać załadunku, albo żądać dokumentów pojazdu? Na kim spoczywa odpowiedzialność w przypadku przeładowania auta? Czy jest tak jak przy załadunkach aut ciężarowych gdzie odpowiedzialność spoczywa również na załadowcy?
Kara za przeładowanie nie jest nakładana od razu, najpierw trzeba przeprowadzić postępowanie wyjaśniające. Jednak w jakich sytuacjach za przeważenie karę dostanie załadowca, a kiedy przewoźnik? Sprawdź!
Są sytuacje, w których przewoźnik nie dostanie kary za przekroczenie parametrów pojazdów. Sprawdź, kiedy tak będzie!
Za jazdę przeładowanym samochodem o DMC do 3,5 t będzie można dostać mandat od 2.000 do 15.000 zł. Sprawdź, jakie stawki kar zaplanowało ministerstwo infrastruktury w zależności od wagi pojazdu.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »