Pytanie: W transporcie krajowym chłodnią transportowane było mięso mrożone na paletach – a więc ładunek podzielny. Kontrola ITD wykazała przeładowaną DMC o 16,94% oraz 2 oś pojazdu o 2,25 tony tj. o 19,57% (dopuszczalna 11,5 tony, ważenie wykazało 13,75 tony). Organ dwoma decyzjami administracyjnymi nałożył dwie kary: jedną z ustawy o transporcie drogowym (lp. 10.2.3 z zał. 3 do utd, tj. 5.000 zł), a drugą z ustawy Prawo o ruchu drogowym (art. 140aa ust. 1-2, ust. 3 pkt 1 oraz w zw. z art.140ab ust. 1 pkt 3 lit. b, tj. 10.000 zł). Czy organ może za jedno naruszenie, stwierdzone podczas jednego ważenia, nakładać kary z dwóch różnych ustaw? Czy można uniknąć jednej kary broniąc się nałożeniem drugiej sankcji? Czy WSA i NSA zabierał stanowisko w tej sprawie?
Korzyści
Dlaczego nałożenie dwóch kar za przewoźnika jest zgodne z prawem?
Jakie stanowisko w sprawie podwójnego karania zajmują TK i TSUE?
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym