Niemal 1700 skontrolowanych autokarów i ponad 26 tys. kontroli innych pojazdów. Średnio co dwudziesta kontrola autokaru zakończyła się zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego. Plagą polskich dróg są przeładowane pojazdy. Wielu kierowców narusza też normy czasu jazdy i odpoczynków. Inspektorzy ujawniali również przypadki prowadzenia samochodów przez nietrzeźwych kierowców. Tak wygląda podsumowanie wakacji według GITD.
Biuro ds. Transportu Międzynarodowego Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego uregulowało sprawę zmiany formy odbioru dokumentów.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego zakończył pracę nad podstawową wersją Systemu Teleinformatycznego „KREPTD” czy Krajowego Rejestru Elektronicznego Przedsiębiorców Transportu Drogowego. Zgodnie z ustawą o transporcie drogowym będzie on udostępniony od 30 listopada 2017 r.
Rząd planuje likwidację Inspekcji Transportu Drogowego. Firmy transportowe ma kontrolować tylko policja. W przeciwieństwie do ITD, będzie to robić także w nocy i w dni wolne od pracy.
Terminy na ściągnięcie danych z karty kierowcy i tachografu cyfrowego będziemy liczyć inaczej niż dotychczas. Sprawdź, po ilu dniach musisz dokonać archiwizacji, żeby nie dostać kary od ITD.
Pojęcie „dni zarejestrowanej działalności” to nie są dni kalendarzowe, lecz dni aktywności zarejestrowane za pomocą tachografu. Tak wynika z wyroku WSA w Gliwicach.
Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar w wystąpieniu do GITD postulował o wysyłanie do właściciela pojazdu czytelnej fotografii wykonanej przez fotoradar już w pierwszym liście.
Zmiany w przepisach regulujących postępowanie przed sądami administracyjnymi mają na celu uproszczenie i przyspieszenie załatwiania spraw. Na przykład sądy mogą kazać GITD uchylić decyzję WITD oraz nie muszą przekazywać spraw do NSA.
Główny Inspektorat Transportu Drogowego przyjmuje pod nowym adresem w swojej siedzibie w Warszawie.
Główny Inspektor Transportu Drogowego wydał nowe wytyczne dotyczące prowadzenia postępowania w sprawie utraty dobrej reputacji przez międzynarodowych przewoźników.
Jeśli do inspekcji trafiło pismo o niejasnym charakterze, Główny Inspektor Transportu Drogowego nie może go zaklasyfikować wedle własnego uznania. Tak orzekł WSA w Warszawie.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »