Złożenie odwołania od decyzji o utracie dobrej reputacji nie jest trudne. Składa się je w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji - do organu wyższej instancji (ale za pośrednictwem organu I instancji). W teorii wystarczy jednozdaniowe odwołanie – które wstrzymuje wykonanie decyzji. Ale w praktyce warto dobrze przygotować uzasadnienie dla tego odwołania, w którym należy wskazać okoliczności mające wpływ na ocenę dobrej reputacji, takie jak: dokonaną poprawę sytuacji w przedsiębiorstwie, niewielką ilość naruszeń w stosunku do liczby zatrudnionych kierowców, interes społeczny kontynuacji działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę (utrata pracy przez kierowców), opinię organizacji zrzeszającej przewoźników, a także dokumentację wskazującą na prawidłową organizację pracy i dyscyplinę pracy w przedsiębiorstwie. Organ musi wziąć pod uwagę wszystkie te okoliczności i się do nich odnieść. Uwaga: pominięcie wskazanych przez przedsiębiorcę dokumentów mogłoby stanowić podstawę do wydania decyzji, że dobra reputacja przewoźnika pozostaje nienaruszona.
Przeczytaj także: