Przeczytaj także:
W zaprezentowanym przypadku obowiązek stosowania tachografu występuje tylko w sporadycznych sytuacjach, tzn. gdy trasa przejazdu przekracza promień 100 km od siedziby firmy. Kierowca wtedy jest traktowany jak normalny kierowca zawodowy, czyli musi przestrzegać norm czasu pracy. W przypadku wykonywania pracy na dowożonym sprzęcie, karta powinna być w tachografie, który należy ustawić w pozycję „inne prace”. W przypadku jazdy wyłącznie w promieniu do 100 km (niezależnie od tego czy z przyczepą czy bez przyczepy), karta nie musi być w tachografie, a urządzenie należy ustawić na tryb OUT.
Na co uważać wykorzystując pojazd służbowy do celów prywatnych?
Od 21 maja 2022 r. przedsiębiorcy wykonujący międzynarodowy transport drogowy rzeczy pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 2,5 tony i nieprzekraczającymi 3,5 tony na obszarze Unii Europejskiej są obowiązani posiadać zezwolenie na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego oraz licencję wspólnotową.
Od 21 maja br. zmieni się zakres obowiązków zarządzających transportem. Będą oni nadzorowali przewozy nie tylko pojazdów ciężkich, ale także busów o dmc 2,5 – 3,5 t. Zmieni się także zakres odpowiedzialności zarządzającego. Obejrzyj szkolenie na temat nadchodzących zmian.
Od 5 lutego br. dostępne są wzory dokumentów do wydania świadectwa kierowcy dla pojazdów o dmc 2,5-3,5 t. Dotyczy to firm wykonujących przewozy międzynarodowe pojazdami do 3,5 t. Jeśli kierowca nie jest obywatelem ani rezydentem polskim – to ma obowiązek posiadania świadectwa kierowcy.
Międzynarodowe przewozy pojazdami o dmc od 2,5 do 3,5 tony będą mogli wykonywać tylko przewoźnicy posiadający zezwolenie na wykonywania zawodu przewoźnika drogowego lub licencję wspólnotową. Żeby je dostać, trzeba wykazać tzw. minimalną zdolność finansową.
W Unii Europejskiej małymi krokami dąży się do wprowadzenia tachografów cyfrowych rejestrujących czas pracy kierowców pojazdów poniżej 3,5 tony. Ponadto firma operująca takimi pojazdami będzie musiała uzyskać licencję. Sprawdź co czeka kierowców lekkiego transportu.
Kierowca pojazdu ciężarowego o dmc do 3,5 tony ma prawo do przerwy wynoszącej 15 minut (przerwa śniadaniowa) wliczanej do jego czasu pracy, jeżeli jego dobowy wymiar czasu pracy wynosi co najmniej 6 godzin.
Czy przedsiębiorca, powinien prowadzić ewidencję czasu pracy zarówno dla siebie, jak i dla zatrudnionych na umowę o pracę i umowy cywilnoprawne, kierowców busa do przewozu do 9 osób z kierowcą?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »