x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
czas pracy kierowcy
czas pracy kierowcy
Archiwalny
Możliwość zastąpienia zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu przez tzw. żółtą tarczkę
Pytanie:
Mam pytanie związane z odpowiedzią na pytanie dotyczące konieczności wystawiania zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu przez przedsiębiorcę, który posiada pojazd o DMC do 3,5 t i zakupił oraz sporadycznie używa busa przystosowanego do przewozu 15 osób. Autor odpowiedzi, pan Łukasz Prasołek, pisze tak:
„Zaświadczenie
o nieprowadzeniu powinno zostać wystawione na druku unijnym. Znajdzie go Pan na naszym portalu w dziale Wzory dokumentów. Występuje on obecnie w dwóch wersjach (obie są uznawane przez służby kontrolne):
jedna jest przewidziana w ustawie o czasie pracy kierowców,
druga
to ten sam dokument, ale nieco zmodyfikowany w grudniu 2009 r. przez Komisję Europejską, w którym jeszcze w marcu 2010 r. prostowano błędy w tłumaczeniu.”
W odpowiedzi nie wskazano jednak, że na terenie Polski sprawę zaświadczeń reguluje ustawa o czasie pracy kierowców, która wyraźnie wskazuje, że zaświadczenie na druku unijnym należy wystawić tylko w trzech sytuacjach: urlopu wypoczynkowego, choroby lub prowadzenia pojazdu wyłączonego z przepisów rozporządzenia nr 561/2006 (WE). W pozostałych przypadkach, gdy brak wykresówek, nie ma obowiązku, aby zaświadczenie było wystawione na specjalnym elektronicznym formularzu. W dalszym ciągu może być to tzw. żółta tarcza. Proszę o wyjaśnienie tej kwestii.
Łukasz Prasołek
8 lipca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Urządzenia do wczytywania danych z tachografów cyfrowych
Pytanie:
Do tej pory miałem ciągniki siodłowe z tachografami analogowymi. Teraz będę kupował już z cyfrowymi. W jakie urządzenia do przechowywania i wczytywania danych z tachografów cyfrowych muszę się wyposażyć?
Karolina Płaczek
21 czerwca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Samozatrudnieni kierowcy - czas pracy i zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Pytanie:
Jakim normom czasu pracy podlegają kierowcy, którzy są samozatrudnieni, oraz właściciel firmy transportowej, który sam prowadzi swój pojazd? Kto wystawia im zaświadczenie o okresach nieprowadzenia pojazdu? Chodzi o pojazd o DMC równym 40 t i przewozy na terenie Wspólnoty.
Przemysław Rafalski
21 czerwca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Archiwalny
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu dla właściciela firmy
Pytanie:
W jaki sposób mam potwierdzić okres nieprowadzenia, odpoczynku tygodniowego itd., jeśli sam jako właściciel firmy prowadzę dany pojazd o dmc 40 t na terenie UE?
Władysław Kwiatkowski
11 czerwca 2010 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Transport na potrzeby własne - obowiązek używania tachografu
Pytanie:
Mam pojazd ciężarowy o ładowności 3 t, użytkowany na potrzeby własne przedsiębiorstwa. Sam jestem jego kierowcą, a jednocześnie właścicielem firmy. Czy mam obowiązek używania tachografu? Dodam, że jest to pojazd specjalistyczny, użytkowany do prowadzenia działalności w promieniu do 100 km od zakładu.
Karol Lankamer
13 maja 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
« pierwsza
«
1
2
3
»
ostatnia »
5457
3097
3706
5456
3229
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x