Przepisy tarczy antykryzysowej umożliwią wprowadzenie zmian w kursowaniu przedsiębiorstw autobusowych. Są one konieczne z powodu spadku liczby pasażerów wywołaną pandemią koronawirusa. Autobusy będą mogły jeździć poza ustalonymi godzinami, a będą mogły się zatrzymywać poza przystankami. Niestety sytuacja ta może doprowadzić do wzrostu cen biletów.
Do końca 2019 r. na fundusz rozwoju przewozów autobusowych ma być przeznaczone 300 mln zł. Jednak z danych pochodzących z urzędów wojewódzkich wynika, że większość z tych pieniędzy nie zostanie wykorzystana. W niektórych województwach wykorzystano zaledwie 1,5% przysługujących z funduszu środków.
Przewoźnicy nie stracą zezwoleń, a stosowane obecnie ulgi ustawowe nadal pozostaną ważne. Przewidziano to w ustawie o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2018.
Autobusy wykonujące przewóz na liniach regularnych do 50 km zostaną zwolnione z obowiązku ponoszenia opłat elektronicznych za przejazd po drogach krajowych. Takie zmiany proponuje Sejm.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »