Przedstawienie umowy użyczenia ciężarówki nie wybroni przed karą za brak danych z kart kierowców. GITD wymaga dowodów potwierdzających, które przewozy były wykonywane poza firmą. Właścicielka firmy przedstawiła umowę użyczenia pojazdów z gospodarstwem rolnym, ale z danych wynikało, że ciężarówki przekraczały granicę kraju. Wyjaśnienia, dane i umowa użyczenia – były niewiarygodne i nie tłumaczyły luk w zapisach.
Tak wynika z niedawnego wyroku wydanego przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Opolu. Sąd orzekał w sprawie kar nałożonych po kontroli w siedzibie firmie transportowej. W wyniku kontroli inspektorzy nałożyli na właścicielkę przedsiębiorstwa karę za wiele naruszeń przepisów. Między innymi za wykonywanie przewozów, podczas których w tachografie nie było karty kierowcy.
Z analizy danych z tachografów zainstalowanych w pojazdach wynikało, że kierowcy kilkakrotnie wyjmowali swoje karty z tachografu, po czym pojazdy dalej się poruszały.
Z artykułu dowiesz się:
jak ITD wykrywa sprzeczności w dokumentacji,
jakie jest stanowisko sądów odnośnie tak przedstawionych dowodów.
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: