Każdy użytkownik sytemu e-TOLL ma możliwość kontynuacji przejazdu w przypadku awarii urządzenia GPS. Sprawdź jak.
Jeśli już dziś poruszasz się po drodze płatnej z e-TOLLem, a Twoje urządzenie przestało działać, możesz opłacić przejazd bez przekazywania danych do systemu i kontynuować go bez działającego urządzenia GPS, po zadeklarowaniu trasy przejazdu.
W Internetowym Koncie Klienta należy skorzystać z funkcji „Uzupełnij przejazd” i określić miejsce, gdzie urządzenie przestało działać oraz miejsce docelowe. Po wykonaniu tych czynności można kontynuować przejazd.
Przeczytaj także:
Identyfikacja SENT w nowym systemie e-TOLL
Opłatę za zadeklarowany przejazd musisz uiścić z góry. Dla kont przedpłaconych wymagane jest posiadanie środków na opłacenie deklaracji przejazdu. Jeżeli nie posiadasz środków uzupełnij je przed złożeniem deklaracji.
W wyjątkowych sytuacjach, np. gdy pojazd:
Przypominamy, że od 1 października br. wyłączony zostanie system viaTOLL, płatności za przejazd po drogach, pojazdami o dmc powyżej 3,5 tony będą realizowane tylko poprzez e-TOLL.
Źródło: gov.pl
Obwieszczenie Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej z dnia 22 września 2021r. w sprawie terminu wdrożenia rozwiązań technicznych umożliwiających przekazywanie informacji o trasie przejazdu wraz z numerem rejestracyjnym pojazdu (M. P z 2021r. poz. 876).
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: