Przepisy pakietu mobilności wprowadziły obowiązek odnotowywania symbolu kraju, do którego wjechał pojazd. Uwaga: w przypadku posługiwania się tachografem analogowym obowiązuje to od 20 sierpnia 2020 r. a tachografu cyfrowego od 2 lutego 2022 r. Różnice powstają też w zależności, czy jedzie się zgodnie z rozporządzeniem 561/2006 (WE), czy też umową AETR.
Oznaczenia kraju kierowca musi wykonać tuż po przekroczeniu granicy lub na najbliższym możliwym miejscu postoju. Oznacza to, że pierwsza przerwa kierowcy nawet kilkuminutowa po przekroczeniu granicy jest odpowiednim momentem na dokonanie właściwego wpisu. Natomiast w sytuacji przekroczenia granicy podczas podróży promem lub pociągiem symbol kraju należy wprowadzić w porcie lub na stacji przybycia.
Korzyści
Z artykuły dowiesz się jakie są różnice w użytkowaniu tachografu analogowego i cyfrowego - pod kątem obowiązku odnotowywania symbolu kraju (wynikającego z pakietu mobilności).
Pozostało jeszcze 71% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym