Filtruj treść
Filtruj

Jazda z tachografem: analogowym, cyfrowym oraz busem do 3,5 t. (bez tachografu)

Autor: Adam Janus

Dodano: 18 marca 2024
Jazda z tachografem: analogowym, cyfrowym oraz busem do 3,5 t. (bez tachografu)

Kierowca pracuje w trybie mieszanym tzn. zarówno busem do 3,5 tony, a także ciężarówkami z tachografem analogowym oraz cyfrowym. Jak należy wypełnić urlopówkę, żeby zapewnić ciągłość zapisu danych?

Prowadzenie pojazdów z różnymi tachografami, jak również jazda bez tachografu, wymaga szczególnej uwagi. Z jednej strony muszą tu być zachowane zasady używania wykresówek, z drugiej zaś przestrzegane muszą być zasady korzystania z karty kierowcy.

Podstawowym obowiązkiem jest zapewnienie ciągłości zapisów. Ten element jest podstawowym zagadnieniem, który jest weryfikowany podczas każdej kontroli.

Na każdej kontroli kierowca musi posiadać przy sobie dane potwierdzające swoją aktywność z dnia kontroli oraz 28 dni wstecz. Oznacza to, iż przy każdym zakończeniu pracy na jednym pojeździe dokumenty kierowcy przechodzą wraz z nim do kolejnego.
Wykresówki są przypisane do kierowcy, a nie do pojazdu. Wobec tego zmiana pojazdu powoduje automatycznie wyjęcie wykresówki z tachografu analogowego i wożenie jej ze sobą podczas pracy na tachografie cyfrowym.

Warto pamiętać, że przy zmianie pojazdów wystąpi naturalna przerwa (np. trwająca 1-2 minuty), która musi być uzupełnione wpisami ręcznymi (manualnymi). W związku z tym – zegary na obydwu tachografach muszą być zsynchronizowane. Ponadto może pojawić się problem rejestracji w trybie ręcznym na wykresówce tych kilkuminutowych braków. Skala na tylnej stronie wykresówki jest określona co pół godziny i trudno jest precyzyjnie wykreślić brakujące kilka minut. W tachografie cyfrowym będzie już łatwiej wprowadzić te kilka brakujących minut, potrzebnych na przesiadkę.

Korzyści 
  • Jak rejestrować czas pracy kierowcy prowadzącego różne ciężarówki?
  • Jak zapewnić ciągłość danych przesiadając się między autami?
  • Jak wypełnić urlopówkę, za czas jazdy busem do 3,5 t.?

Przeczytaj także:

Pozostało jeszcze 80% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Autor: Adam Janus

Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym
 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x