Krajowa Inspekcja Transportu Drogowego dysponuje już urządzeniami do kontroli tzw. inteligentnych tachografów. Podstawowa różnica polega na tym, że znika element losowości - badany jest każdy przejeżdżający pojazd! Ale są też ograniczenia: nie wszystkie dane można skontrolować w ten sposób np. inspektor nie zobaczy przekroczenia czasu jazdy czy to dziennego czy tygodniowego. Sprawdź, jak przebiega kontrola inteligentnych tachografów montowanych od 2019 r. Kiedy inspekcja będzie "widziała" wszystkie przekroczenia w przejeżdżającym pojeździe? Już od 2023 r.
Jako pierwsi w Polsce i trzeci w Europie w urządzenie do przeprowadzania kontroli za pomocą technologii DSRC zostali wyposażeni inspektorzy z Pomorskiego WITD.
Z ich relacji z przeprowadzonego testu systemu na autostradzie A1 wynika, że zdalną kontrolę przechodziło średnio osiem ciężarówek na godzinę. W wielu z nich pobrane parametry wskazywały na możliwość popełnienia naruszeń.
Z artykułu dowiesz się:
Jak przebiega kontrola pojazdów wyposażonych w inteligentne tachografy?
Jakie dane widzą inspektorzy?
Czego nie mogą stwierdzić inspektorzy podczas kontroli zdalnej?
Kiedy nadejdzie kolejna generacja tachografów, oferująca nowe możliwości zbierania danych?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: