x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wprowadzanie danych na wykresówkę a zaświadczenie
Pytanie:
Kiedy kierowca powinien ręcznie wprowadzić dane do tachografu cyfrowego, a kiedy muszę wystawić mu zaświadczenie o działalności kierowcy? Kierowca pracuje od poniedziałku do piątku od 8:00 do16:00- 17:00.Czy na odpoczynek dzienny powinien wprowadzić wpis manualny, a na odpoczynek tygodniowy ja powinnam wystawić zaświadczenie o działalności? Mamy firmę z transportem na potrzeby własne. Zatrudniamy kilku kierowców, dysponujemy głównie starszymi autami z tachografami analogowymi.
Paweł Miklis
23 lipca 2016 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdów nowozatrudnionego kierowcy.
Pytanie:
Nasza firma budowlana z transportem na potrzeby własne zatrudniła kierowcę z dniem 23.01.2016.W świadectwie pracy ma informację, że do dnia 22.01.2016 zatrudniony był w firmie transportowej. Kierowca musi mieć przy sobie dokumenty zaświadczające jego czas pracy 28 dni wstecz. W przypadku zatrudnienia nowego kierowcy jakie musi mieć dokumenty? Do tej pory zatrudniliśmy kierowców ze statusem bezrobotnych, lub pracujących na stanowiskach innych niż kierowca. Pisali oświadczenie o nieprowadzeniu pojazdów objętych rozporządzeniem i na tej podstawie wystawialiśmy zaświadczenie, zaznaczając kwadracik "wykonywał pracę inną". Czy tak jest poprawnie?
Roman Kozub
22 lipca 2016 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Luki w zapisie aktywności kierowcy (2)
Pytanie:
Jakie godziny powinienem wpisać do zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu, gdy kierowca pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00, jeśli
wkłada kartę do tachografu w poniedziałek (po odebraniu odpoczynku tygodniowego) o godz. 7:07, a na zaświadczeniu o nieprowadzeniu wystawioną ma godz. 7:00 (bo o tej godzinie rozpoczął pracę)? Czy brak wpisu manualnego kierowcy, powodujący powstanie luki pomiędzy 7:00 a 7:07, jest prawidłowy? Czy raczej powinien dokonać wpisu manualnego z zaznaczeniem odpoczynku do godz. 7:00 i innych prac do 7:07?
16 lutego 2016 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Luki w zapisie aktywności kierowcy (1)
Pytanie:
Kierowca pracuje od poniedziałku do piątku w godzinach 7:00-15:00. Wyjmuje kartę w piątek przed zakończeniem pracy o godzinie 14:30, następnie w poniedziałek wkłada ją o godz. 7:00 i nie dokonuje żadnego manualnego wpisu. Jakie godziny powinienem wpisać do zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu? Czy na zaświadczeniu rozpoczęcie odpoczynku tygodniowego powinienem zaznaczyć od godz. 15:00, czy od 14:30?
15 lutego 2016 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Zaświadczenie o nieprowadzeniu podczas urlopu i zwolnienia
Pytanie:
Nasza firma świadczy przewóz towarów na potrzeby własne. Kierowca przez 3 miesiące wykonywał prace inną niż prowadzenie pojazdu. W tym czasie kilka dni był na urlopie i kilka dni na zwolnieniu chorobowym. Jak prawidłowo rozpisywać dokumentację z tym związaną?
8 października 2015 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu w firmie mleczarskiej
Pytanie:
Kierowca prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia 561/2006 - "pojazdy używane do odbioru mleka z gospodarstw rolnych" ale odbiera np. 3-6 dni wolnych i znowu prowadzi pojazd jak wymieniłem wyżej. Taka praca kierowcy jest co miesiąc. W jaki sposób wystawiać kierowcy zaświadczenie o wyłączeniu z zakresu stosowania wymienionego rozporządzenia?
9 września 2015 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu w firmie budowlanej
Pytanie:
Jesteśmy firmą budowlaną, w której kierowcy zajmują się przewozem różnego typu materiałów budowlanych dla naszych potrzeb. Jak należy prawidłowo wystawić zaświadczenie dla kierowcy, który jeździ pojazdem powyżej 3,5 tony dla potrzeb firmy? Czy zaświadczenie należy wystawić po zakończeniu każdego dnia pracy, czy tylko za te dni, gdy kierowca wykonywał inna pracę lub był na urlopie? Jakie dokładnie powinny być wpisane godziny? Poniżej podaję konkretny przykład pracy kierowcy podczas jednego tygodnia: poniedziałek 06.07 - pracował od 7.00 -16.00 (jazda samochodem ciężarowym), wtorek 07.07 - pracował od 7.00 - 16.30 (jazda samochodem ciężarowym), środa 08.07 - pracował od 7.00 -15.00 (inna praca), czwartek 09.07 - urlop, piątek 10.07 - pracował od 7.00 - 18.00 (jazda samochodem ciężarowym), sobota 11.07 - wolne, niedziela 12.07 - wolne, poniedziałek 13.07 - rozpoczęcie pracy godz. 7.00.
20 lipca 2015 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Jedno zaświadczenie
Pytanie:
Czy jeśli kierowca jeździł 2 tygodnie (jazda od poniedziałku do piątku, soboty i niedziele wolne) pojazdem o dmc do 3,5 t (czyli bez tachografu) to może wystawić sobie jedno zaświadczenie na to, że w tych dniach "prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia" (np. od 07.11 15:00 do 17.11 godz. 6:00)? Czy też musi wystawiać kilkanaście zaświadczeń, np. na poniedziałek, że w godzinach 6:00 - 14:00 "prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia", dalej zaświadczenie na odpoczynek od godz. 14:00 do wtorku do godz. 7:00, kolejne że w godz. 7:00 - 15:00 "prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia" i tak dalej (każdy dzień rozpisany oddzielnie)?
Jeśli tak, to czy wolne weekendy też muszą być rozpisane oddzielnie (czyli na okres od piątku od godz. 16:00 do poniedziałku do godz. 6:00 zaświadczenie o odpoczynku)?
Ewa Matejczyk
17 listopada 2014 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o działalności należy wystawić kierowcy nawet jeśli nie pracował on przez pewien okres
Pytanie:
Kierowca przez 5 lat pracował za granicą i z końcem maja zjechał i odpoczywał, załatwiając swoje sprawy prywatne. Teraz chce podjąć pracę. Jakie zaświadczenie powinienem wystawić mu za ostatnie 28 dni?
Roman Kozub
17 września 2013 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Posiadanie zaświadczeń o nieprowadzeniu pojazdu
Pytanie:
Czy kierowca musi posiadać przy sobie wszystkie wystawione wcześniej zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu?
Michał Walczak
26 lipca 2013 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu (urlopówka)
Pytanie:
Jaki jest wzór zaświadczenia dla kierowcy w którym zapisuje się przerwę weekendową. Czy jest to zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu czy też zaświadczenie o działalności? Jak długo należy przechowywać taki dokument w firmie?
Martyna Krajewska
7 maja 2013 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Przechowywanie wykresówek i danych z tachografów cyfrowych
Pytanie:
Jak długo trzeba przechowywać wykresówki, dane z cyfrowych tachografów oraz zaświadczenia.
Roman Kozub
6 maja 2013 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Wzór zaświadczenia o nieprowadzeniu pojazdu po 4 grudnia 2011 r.
Pytanie:
Czy w związku z wprowadzeniem nowych przepisów od 4 grudnia 2011 r. dalej obowiązuje rozporządzenie (WE) nr 561/2006, które jest wymieniane w zaświadczeniach o nieprowadzeniu pojazdów? Chodzi o punkt: „prowadził pojazd wyłączony z zakresu stosowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006”.
3 października 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Mylna data na zaświadczeniu o nieprowadzeniu pojazdów - będzie kara?
Pytanie:
Podczas kontroli ITD na drodze okazało się, że źle wystawiliśmy kierowcy urlopówkę. Jako końcowa data urlopu został wpisany 12 września, a powinien być 10, więc, teoretycznie, kierowca nie powinien w dniu kontroli prowadzić samochodu. Pozostałe rubryki były wypełnione poprawnie. Kierowca został poinformowany przez inspektora, że takie sprawy są załatwiane już z firmą. Co to może dla nas oznaczać? Kontrolę w firmie, karę czy jakieś pismo z upomnieniem?
Roman Kozub
28 września 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Zaświadczenie o nieprowadzeniu po długiej przerwie
Pytanie:
Mam kierowcę który na co dzień wykonuje inną pracę, ale ma uprawnienia i dokumenty potrzebne do prowadzenia pojazdu o DMC do 12 t. Jechał w trasę ostatni raz w czerwcu 2011 r. i od tej pory nie prowadził pojazdu. Potrzebuję go wysłać teraz z towarem. Czy muszę mu wypisać zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu za ostatnie 28 dni, czy od chwili, gdy ostatni raz jechał, czyli pół roku temu? Jak mam je wypełnić? Czy powinienem wystawić osobne zaświadczenia za tygodnie pracy (od poniedziałku do piątku) i weekendy, czy zbiorcze zaświadczenie za całe pół roku?
11 września 2012 r.
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
« pierwsza
«
1
2
3
4
5
»
ostatnia »
5307
5402
3723
3722
5481
5480
5479
5429
5440
5539
5478
5329
5477
5475
5474
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x