Od 31 października 2024 r. przy wjeździe do Wielkie Brytanii zacznie obowiązywać S&S GB (Safety & Security Great Britain) lub SSGB, czyli deklaracja bezpieczeństwa i ochrony dla importowanych towarów.
Przeczytaj także:
Od kwietnia 2025 roku każda osoba odwiedzająca Zjednoczone Królestwo, z wyłączeniem obywateli brytyjskich i irlandzkich, będzie musiała uzyskać specjalne zezwolenie – w formie eWizy albo Elektronicznej Autoryzacji Podróży (ETA). Koszt wydania ETA to 10 funtów brytyjskich.
Przewoźników realizujących przewóz żywności oraz produktów roślinnych i zwierzęcych do Wielkiej Brytanii czekają od 30 kwietnia 2024 r, kolejne zmiany. Kontrola z docelowych miejsc przeznaczenia, przeniesiona zostanie do punktów kontroli granicznej. Sprawdź szczegóły.
Przewoźnicy zajmujący się transportem schłodzonych mięs mielonych i przetworów mięsnych do Wielkiej Brytanii muszą przygotować się na zmianę przepisów i spełnienie dodatkowych wymogów. Zaczną one obowiązywać od końca stycznia 2024 r.
Trzy terminy wejścia w życie nowych zasad eksportu towarów do UK
Brytyjski rząd opublikował dokument o nazwie Border Target Operating Model. W założeniu upraszcza on zasady importu towarów, które zostały skomplikowane - po brexicie. Regulacja określa zasady kontroli bezpieczeństwa importu towarów oraz kontroli sanitarnych i fitosanitarnych, wwozu żywych zwierząt, roślin i produktów roślinnych. Nowe przepisy będą wchodzić w życie z początkiem: lutego, maja i listopada 2024 r.
Dotyczą one kontroli bezpieczeństwa importu towarów oraz kontroli sanitarnych i fitosanitarnych, wwozu żywych zwierząt, zarodków produktów pochodzenia zwierzęcego, roślin i produktów roślinnych. Regulacje zostały oparte na nowym, uproszczonym brytyjskim systemie informatycznym Single Trade Window oraz na kategoriach ryzyka przypisanych konkretnym produktom.
Od 1 sierpnia 2023 r. właściciele zagranicznych samochodów ciężarowych ponownie będą musieli płacić opłatę drogową za przejazd po brytyjskich drogach. Opłaty były wcześniej zawieszone na czas pandemii.
Nowy model kontroli granicznych w UK w trzech etapach
Pięciokrotny wzrost kar za wwiezienie imigrantów do WB
Przewoźnicy przekraczający Kanał La Manche Eurotunnelem otrzymali dostęp do szybszej obsługi. Chodzi o abonament o nazwie First, który można wykupić u zarządcy Eurotunnelu. Za opłatą można ominąć kolejki.
Z artykułu dowiesz się:
Wielka Brytania uznała, że kierowcy niedostatecznie dokładnie zabezpieczają swoje ciężarówki przed imigrantami. Chcą więc wdrożyć system kar odstraszających, będą one wynosić nawet 10 tys. funtów (obecnie 2 tys. funtów). Pojazdy powinny być zabezpieczone linką celną zakończoną kłódką, numerowaną plombą oraz dodatkową kłódką. Wprowadzone zostaną dodatkowe kary za brak takiego zabezpieczenia (od 1,5 tys. do 12 tys. funtów). Przepisy jeszcze nie zostały uchwalone, ale – zgodnie z planami – mają wejść w życie 13 lutego 2023 r.
Od 1 stycznia 2023 r. w Wielkiej Brytanii nastąpiła zmiana trzech kluczowych kwestii w dostępie do wewnętrznego rynku transportowego dla przewoźników z UE. Przewoźnicy z polski nie mogą wykonywać: kabotaży wjeżdżając na pusto np. z Irlandii, operacji intermodalnych oraz transportów z UK do krajów trzecich. Uwaga: do 31 marca br. DVSA nie będzie nakładać kar za naruszenie nowych przepisów - kierowca otrzyma tylko pouczenie!
W Wielkiej Brytanii przedłużono zawieszenie opłaty drogowej, które pierwotnie miało obowiązywać tylko do 31 lipca 2021 r. Brytyjskie Ministerstwo Transportu poinformowało jednak o jego przedłużeniu o kolejny rok, tj. do 31 lipca 2022 r.
Z artykułu dowiesz się czy warto samodzielnie przeprowadzić procedurę zwolnienia z cła, czy też lepiej posłużyć się wyspecjalizowaną agencją celną.
Od przyszłego roku Wielka Brytania rozpocznie wprowadzanie kontroli celnych towarów na granicy z UE. Będą one uruchamiane etapami od 1 stycznia do 1 lipca, kiedy wdrożone zostaną pełne kontrole. Sprawdź jakie będą etapy wdrażania ceł.
Opłaty drogowe w Wielkiej Brytanii zostaną zawieszone na okres od 1 sierpnia 2020 r. do 31 lipca 2021 r. W tym okresie brytyjskie i zagraniczne pojazdy ciężarowe na brytyjskich drogach nie będą musiały kupować HGV Road User Levy.
Wielka Brytania przygotowuje kampanię informacyjną kosztującą 138 mln funtów wyjaśniającą przedsiębiorcom jak przygotować się na twardy brexit. Brytyjski rząd ma przeznaczyć jeszcze w tym roku budżetowym 4,2 miliarda funtów na zwiększenie liczby funkcjonariuszy straży granicznej i służby celnej. Wszystko to oznaki tzw. twardego brexitu.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »