Komisja Europejska przyjęła stanowisko w sprawie kontroli zagranicznych kierowców ciężarówek we Francji dotyczących odbierania regularnych odpoczynków tygodniowych w kabinie pojazdu. Zdaniem KE zastrzeżenia przewoźników wobec niektórych praktyk francuskich służb kontrolnych są uzasadnione. Kierowcy mogą występować o zwrot nielegalnie pobranych kar.
Przeczytaj także:
Zdarza się, że kierowca przez kilka dni nie pracuje na przełomie dwóch tygodni – np. ma urlop albo zwolnienie lekarskie. W takiej sytuacji na każdy tydzień może przypadać tyle postoju, że w sumie uzbierałyby się dwa odpoczynki tygodniowe. Czy można ten postój tak zakwalifikować?
Niemieckie władze określiły wysokość kar za spędzanie regularnego odpoczynku tygodniowego w kabinie pojazdu. Kary będą dużo wyższe niż pierwotnie planowano.
Sojusz drogowy to porozumienie, które z całą pewnością spowoduje zmiany w przepisach o czasie pracy kierowców. Zmiany bardzo niekorzystne dla polskich firm transportowych. Sprawdź, na co musisz się przygotować.
Zgodnie z przepisami po odpoczynku skróconym powinien następować regularny. Co jednak zrobić, jeśli tydzień się kończy i odpoczynek regularny już się nie mieści? Nie martw się, nie zapłacisz kary, jest na to sposób!
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »