Informacje o zgromadzonej liczbie punktów karnych mają być usuwane po roku, a nie dwóch latach, jak jest obecnie. Ponadto kierowcy raz na pół roku będą mogli wziąć udział w odpłatnym szkoleniu, które pozwoli zredukować punkty. Takie zmiany zaproponowano do nowelizacji przepisów mających zwiększyć bezpieczeństwa przewozów „na aplikację”.
Co przesądziło o potrzebie wprowadzenie zmian?
Którzy kierowcy nie będą mogli skorzystać z kursu redukcyjnego?
Przeczytaj także:
Obowiązują już przepisy uzależniające stawkę OC pojazdu od punktów karnych kierowców. Jednak przewoźnicy raczej nie muszą mieć powodów do obaw. W praktyce trudno będzie ubezpieczycielom powiązać kierowcę z konkretną firmą i ciężarówką pracującą w tej firmie (kierowcy mogą jeździć na kilku ciężarówkach w więcej niż jednej firmie). Raczej więc nowe przepisy będą dotyczyły kierowcy jako osoby fizycznej i zarejestrowanego na niego auta.
Od 17 czerwca 2022 r. stawki ubezpieczenia OC mogą być uzależnione od punktów karnych kierowcy (dotyczy to umów ubezpieczenia zawartych po tej dacie). O ile łatwo można sobie wyobrazić działanie tego rozwiązania w przypadku osób fizycznych, to w przypadku przewoźników będzie to bardzo trudne.
Przeczytaj także
Czy wykupić dodatkowe ubezpieczenie przewożąc olej napędowy?
Z artykułu dowiesz się:
Czy przewoźnicy muszą obawiać się podwyższenia OC za mandaty kierowców?
Czy ubezpieczyciele będą w stanie powiązać kierowcę popełniającego wykroczenia z firmą w której pracuje?