x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
przewóz towarów
przewóz towarów
Sposób na korzystanie z odpoczynków tygodniowych w długiej trasie
Pytanie:
Moi kierowcy często obsługują trasy w całej Europie - od Hiszpanii i Szkocji po Norwegię. Bywa, że w trakcie przejazdu mają jeszcze kilka załadunków i rozładunków w państwach pośrednich. Czy w takiej sytuacji, gdy trasa trwa nawet kilka tygodni, mogą spędzać odpoczynki tygodniowe w pojeździe, jeśli jest on przystosowany do spania?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Wymagania jakie musi spełniać kierowca aby przewozić materiały niebezpieczne
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową i zastanawiam się nad poszerzyć swojej oferty o przewóz materiałów niebezpiecznych. Proszę o wyjaśnienie, czy każdy kierowca może przewozić takie materiały, czy trzeba mieć w tym specjalne przeszkolenie? Jeśli tak, to jak je pozyskać?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kto ponosi koszty kursów dokształcających na przewóz materiałów niebezpiecznych?
Pytanie:
Prowadzę małą firmę transportową. Ze względu na niskie obroty chcemy rozszerzyć naszą działalność o transport materiałów niebezpiecznych. Proszę o informacje czy kierowcy sami powinni opłacić sobie kurs skoro zyskują uprawienie? Czy też ja jako pracodawca powinienem pokryć cenę kursów?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Kiedy kierowcom trzeba zapewnić napoje i posiłki profilaktyczne?
Pytanie:
Bardzo proszę o informacje, kiedy powinienem zapewnić kierowcom napoje i posiłki profilaktyczne? Usłyszałem niedawno, że jako pracodawca mam taki obowiązek, ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji, w jakich sytuacjach i którym kierowcom jestem zobowiązany zapewniać takie dodatki w czasie pracy. Czy przepisy te dotyczą także kierowców w trasie?
Joanna Wegner
14 marca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kiedy kierowcy muszą pracować w odzieży roboczej?
Pytanie:
Kierowcy zatrudnieni w mojej firmie zajmują się przewozem materiałów budowlanych takich jak cement, zaprawy, gładzie itp. Skarżą się, że w czasie rozładunku i załadunku towaru ich urabia ulegają zabrudzeniu. Twierdzą, że powinienem im zapewnić odzież roboczą, czy to prawda?
Beata Naróg
14 marca 2010 r.
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Archiwalny
Zasady prawidłowego planowania odpoczynków dobowych kierowców
Pytanie:
W naszej firmie zatrudniany kierowców zajmujących się przewozem towarów pojazdami powyżej 3,5 t, a także kierowców samochodów służbowych osobowych (przystosowanych do przewozu poniżej 9 osób). Czy w obu przypadkach możliwe jest skracanie i dzielenie okresu odpoczynku dobowego?
Łukasz Prasołek
5 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Gdy odbiorca nie chce pokwitować odbioru przesyłki
Pytanie:
W naszej firmie wymagamy od kierowców pokwitowania przez odbiorcę odbioru towaru. Kierowcy skarżą się jednak, że zwykli pracownicy odbierający towar boją się podpisać pokwitowanie. Tłumaczą, że tylko szef może to zrobić. W związku z tym, czy jeżeli odbiorca nie chce wystawić kierowcy pokwitowania odebrania towaru, to kierowca musi wydać takiej osobie towar? Jak inaczej uzyskać dowód wykonania zobowiązania?
Joanna Wegner
5 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przerwy przysługujące kierowcy przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w podstawowym systemie czasu pracy
Pytanie:
Jakie przerwy przysługują kierowcy zatrudnionemu przy przewozie towarów pojazdami o masie całkowitej powyżej 3,5 t wykonującemu trasy do Portugalii oraz Francji? Kierowca zatrudniony jest w podstawowym systemie czasu pracy.
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Archiwalny
Dobowy i tygodniowy odpoczynek kierowcy przewożącego towary pojazdem powyżej 3,5t
Pytanie:
Mój kierowca wykonuje do krajów Unii Europejskiej przewozy towarów pojazdem o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t. Ile wynoszą dobowy i tygodniowy odpoczynek tego kierowcy, który trzeba mu zapewnić w podstawowym systemie czasu pracy?
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Dobowe normy obowiązujące przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w systemie podstawowym
Pytanie:
Zatrudniam kierowców dokonujących przewozów towarów do krajów UE. Jakie dobowe normy czasu pracy obowiązują tych kierowców przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w podstawowym systemie czasu pracy?
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Czas jazdy
Tygodniowa norma czasu pracy przy przewozie towarów pojazdem powyżej 3,5 t w podstawowym systemie czasu pracy
Pytanie:
W naszej firmie kierowcy zatrudnieni są w podstawowym systemie czasu pracy. Praca świadczona przez nich to przewóz towarów pojazdem powyżej 3,5 t. Jakie tygodniowe normy czasu pracy obowiązują moich kierowców? Dodam, że transport odbywa się do krajów UE.
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR) i protokół podpisania. (Dz.U. z 1962 r. nr 49, poz. 238)
7 lipca 1995 r.
Transport specjalistyczny
« pierwsza
«
1
2
3
»
ostatnia »
3749
3525
3331
3133
3119
3746
3273
5681
5683
5687
5689
3892
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x