x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
przewóz towarów
przewóz towarów
Podstawowe elementy wezwania do zapłaty kierowanego do dłużnika
Pytanie:
Miesiąc temu minął termin zapłaty za wykonane przez nas usługi transportowe. Proszę o informacje jak powinniśmy przygotować wezwanie do zapłaty?
Rafał Ratajczak
19 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przewóz osób i rzeczy do krajów poza UE a stosowanie przepisów umowy AETR
Pytanie:
W naszym przedsiębiorstwie zajmujemy się przewozem rzeczy pojazdem, którego masa przekracza 3,5 t. Zazwyczaj trasy przewozów obejmują też kraje nienależące do UE. W związku z tym mam pytanie, jakie zasady w zakresie czasu pracy należy stosować do tych kierowców - przepisy umowy AETR czy rozporządzenia 561/2006?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Odpoczynki dobowe i tygodniowe kierowców wykonujących przewozy na Ukrainę według umowy AETR
Pytanie:
Nasza firma specjalizuje się w organizowaniu przewozów towarów pojazdami powyżej 3,5 t. Część tras odbywa się całościowo na terenie UE, ale niektórzy odbiorcy mają siedzibę poza krajami UE, tj. na Ukrainie. Jakim przepisom w zakresie dziennych i tygodniowych odpoczynków polegają kierowcy, którym przypadają „wschodnie” trasy?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Kiedy przedawniają się roszczenia z tytułu umowy przewozu?
Pytanie:
Prowadzę firmę transportową obejmującą przewóz krajowy towarów. W moim fachu, często zdarza się, że towar może zostać uszkodzony, albo z określonych powodów przesyłka nie dotrze do klienta na czas. Proszę o wyjaśnienie w jakich terminach ulegają przedawnieniu poszczególne roszczenia moich klientów związane z przewozem towarów?
Dariusz Lotz
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Przewóz rzeczy i osób pojazdami do 3,5 t a obowiązek stosowania kart drogowych
Pytanie:
Czy karty drogowe dla kierowców w firmie transportowej zajmującej się przewozem rzeczy i osób pojazdami poniżej 3,5 t są obowiązkowe?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Na jakiej części trasy obowiązuje umowa AETR, a na jakiej rozporządzenie nr 561/2006?
Pytanie:
W naszej firmie zajmujemy się przewozem towarów pojazdami, których masa całkowita przekracza 3,5 t. Obsługujemy dwa kierunki przewozów, a mianowicie: Polska - Portugalia oraz Polska - Ukraina. Czy w przypadku gdy wykonujemy przewóz w kierunku wschodnim obowiązują nas zasady umowy AETR czy rozporządzenia nr 561/2006? Jeżeli umowy AETR, to od którego momentu należy zacząć stosować jej zasady? Dopiero od momentu przekroczenia granicy z Ukrainą?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy każdy ładunek sypki musi być zabezpieczony?
Pytanie:
W Kodeksie drogowym jest przepis, który mówi o konieczności zabezpieczania ładunków sypkich przewożonych wywrotkami. Czy taki obowiązek występuje w każdej sytuacji? Jak się to ma do przepisów bhp? Czy pojazd, który nie był od nowości wyposażony w plandeki, musi je mieć? Jak to z kolei ma się do uregulowań dotyczących homologacji?
Przykład: wywrotka pracuje przy wywozie ziemi podczas budowy drogi, kanalizacji, wodociągu itd. Są to często bardzo krótkie odcinki do przewozu, natomiast tych przewozów jest dużo. Każde nakrywanie ładunku wiąże się z niebezpieczeństwem upadku z dość dużej wysokości.
Przewożę żwir w głębokiej skrzyni ładunkowej (ładunek nie wystaje ponad burty samochodu). Czy w takiej sytuacji ładunek musi być nakryty? Zaznaczam, że odległość przewozu to od 2 do 30 km.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Na jakie decyzje ITD można złożyć skargę?
Pytanie:
Niedawno zostałem ukarany karą nałożona przez inspektora ITD. Uważam, że inspektor nie miał racji, a kara jest niesprawiedliwa. Złożyłem odwołanie. W mojej sprawie została wydana druga decyzja taka sama - według mnie- niesprawiedliwa. Czy mogę się odwołać do sądu?
Michał Petranik
17 marca 2010 r.
Kary i odwołania
Archiwalny
Czynności, które należy zaliczać kierowcy jako dyżur
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się organizacją zarówno transportu drogowego towarów, jak również przewozami regularnymi do 50 km. Bardzo proszę o wyjaśnienie, który czas nieświadczenia pracy przez kierowców należy zaliczyć do czasu dyżuru, a który do zwykłego czasu pracy?
Joanna Wegner
17 marca 2010 r.
Dyżury kierowcy
Dopuszczalne długości okresów prowadzenia pojazdu pomiędzy dzielonym odpoczynkiem dobowym
Pytanie:
Zatrudniam kierowców w równoważnym systemie czasu pracy. Zajmują się oni przewozem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 dmc. Ze względu na konieczność doładowywania towaru po trasie, moi kierowcy często dzielą odpoczynki dobowe na części. Bardzo proszę o wyjaśnienie, ile czasu może trwać przerwa pomiędzy dzielonym okresem odpoczynku dziennego? Czy moi kierowcy w tym czasie mogą przejechać następne 5 lub więcej godzin?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Czas jazdy
Zasady rozliczania czasu rozładunku w przewozie drogowym towarów
Pytanie:
W ramach prowadzenia centrum ogrodniczego m.in. zajmujemy się dostarczaniem towarów do sklepów ogrodniczych. W czasie takich kursów nasi kierowcy bardzo często pokonują krótkie trasy, lecz spędzają dużo czasu w oczekiwaniu na rozładunek towarów. Jak należy traktować czas rozładunku? Czy jest to czas pracy kierowcy, czy też czas przerwy? Zaznaczę, że kierowcy nie dokonują rozładunku, a jedynie sprawują nad nim nadzór.
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Archiwalny
Udzielanie czasu wolnego kierowcy za czas dyżuru
Pytanie:
W mojej firmie zdarzają się sytuację, że kierowcy muszą pełnić dodatkowe dyżuru. Czasem wypadają w trakcie pracy, czasem po ich normalnych godzinach pracy. Jak prawidłowo powinienem rekompensować czas dyżuru? Czy przy udzielaniu kierowcy czasu wolnego za dyżur stosuje się te same zasady co w przypadku rekompensowania pracy w godzinach nadliczbowych?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Wynagrodzenie za przerwy w jeździe oraz przerwy w przerywanym systemie czasu pracy
Pytanie:
W mojej firmie zajmujemy się przewozem osób pojazdem przewożący, powyżej 9 osób. W związku z zakresem działania naszej firmy zatrudniam kierowców w przerywanym systemie czasu pracy. Proszę o wyjaśnienie jak powinienem wynagradzać kierowców za czas przysługujących im przerw? Mówię konkretnie o przerwie przysługującej kierowcy po 4,5 godzinach prowadzenia pojazdu oraz przerwie, która wynika z przerywanego systemu czasu pracy. Czy w ogóle kierowcom za ten czas należy się wynagrodzenie?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Tworzenie rozkładów czasu pracy dla kierowców zatrudnionych przy przewozie towarów
Pytanie:
Zajmuje się prowadzeniem firmy transportowej specjalizującej się krajowym przewozem rzeczy pojazdami powyżej 3,5 t dmc. Bardzo proszę o wyjaśnienie, czy mam obowiązek tworzenia harmonogramów czasu pracy dla kierowców zatrudnionych w mojej firmie?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Kiedy przestrzegać AETR a kiedy rozporządzenia europejskiego?
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się przewozem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 t. Trasy przewozów biegną zazwyczaj między krajami Azji i Europy wschodniej a Niemcami i Włochami. Bardzo proszę o wyjaśnienie, jakie przepisy należy stosować w czasie tych przewozów, tj. rozrządzenia WE nr 561/2006 czy umowy AETR?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
« pierwsza
«
1
2
3
»
ostatnia »
3285
5624
5686
3276
5627
5674
5623
3503
3725
5642
5658
5672
5711
5718
3729
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x