x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
przewóz osób
przewóz osób
Jakie korzyści przyniesie wynajęcie kierowcy z agencji pracy tymczasowej?
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się transportem drogowym osób pojazdami przystosowanymi do przewozu powyżej 9 osób. Najwięcej zleceń mamy w okresie ferii szkolnych i wakacji, gdy organizowane są wycieczki i obozy dla młodzieży. W takiej sytuacji potrzeba nam dodatkowych kierowców. Czy na ten okres mogę skorzystać z pracy pracowników agencji pracy tymczasowej? Czy jest to dla mnie jako pracodawcy korzystne rozwiązanie?
Beata Naróg
17 marca 2010 r.
Umowy z kierowcami
Zasady planowania przerw kierowcy autobusu na trasach do 50 km
Pytanie:
Firma, którą prowadzę, zajmuje się transportem regularnym osób na trasach do 50 km. Jak prawidłowo rozplanować pracę tym kierowcom? Czy w takim przypadku stosować przepisy o czasie pracy kierowców, czy normy Kodeksu pracy? Jakie przerwy przysługują tym kierowcom i czy należy zaliczyć je do czasu pracy?
Monika Wacikowska
17 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
Autobus jeżdżący na trasach do 50 km i powyżej 50 km - co z tachografem
Pytanie:
Prowadzę firmę zajmującą się regularnymi przewozami na trasach do 50 km i powyżej 50 km. Zdarza się, że ten sam autobus jest wykorzystywany i do krótkich, i do długich przewozów w komunikacji miejskiej. Czy wówczas w obu tych przypadkach kierowcy muszą rejestrować czas jazdy? Jeśli tak, proszę o wyjaśnienie, z jakiś przepisów to wynika.
Monika Wacikowska
17 marca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Czy licencja musi obejmować pojazdy używane sporadycznie?
Pytanie:
Uzyskałem certyfikat kompetencji zawodowych oraz licencję na przewóz osób. Oprócz autobusów, na które mam wypisy z licencji, posiadam jeszcze samochody: 9-osobowy i 5-osobowy służące do prywatnych celów. Od czasu do czasu jednym i drugim zdarza mi się wykonywać usługi dla firm, za które wystawiam faktury VAT. Czy na któryś z tych samochodów powinienem mieć wypisy z licencji lub inne zezwolenia na wykorzystywanie go do celów zarobkowych? Zwróciłem się w tej sprawie do ITD, ale otrzymałem 3 różne odpowiedzi.
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Jak dopisać samochody ze spółki cywilnej do licencji transportowej drugiej firmy?
Pytanie:
Jestem właścicielką małej firmy transportowej zajmującej się zarobkowym przewozem osób oraz współwłaścicielką w spółce cywilnej o tym samym profilu działalności. Spółka posiada 4 samochody i licencję na krajowy przewóz osób. Jestem współwłaścicielką wszystkich tych aut. Moja firma ma licencję na transport międzynarodowy. Czy mogę dopisać do licencji międzynarodowej swojej firmy auta należące do spółki, a jeśli tak, to na jakiej podstawie?
Marian Szałucki
16 marca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Postoje autokaru a czas pracy i przerwy kierowcy
Pytanie:
Moja firma zajmuje się wykonywaniem przewozu turystycznego. Często zdarza się, że kierowca dowozi uczestników wycieczki do jakiegoś miejsca, po czym ma kilka godzin wolnego, ponieważ jego pasażerowie zwiedzają. Kierowca z góry wie jak długo będzie trwała taka przerwa w jeździe i w tym czasie nie ma zaplanowanej innej pracy i swobodnie dysponuje swoim czasem. Jak rozliczać te postoje?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Czas jazdy
Wynagrodzenie za przerwy w jeździe oraz przerwy w przerywanym systemie czasu pracy
Pytanie:
W mojej firmie zajmujemy się przewozem osób pojazdem przewożący, powyżej 9 osób. W związku z zakresem działania naszej firmy zatrudniam kierowców w przerywanym systemie czasu pracy. Proszę o wyjaśnienie jak powinienem wynagradzać kierowców za czas przysługujących im przerw? Mówię konkretnie o przerwie przysługującej kierowcy po 4,5 godzinach prowadzenia pojazdu oraz przerwie, która wynika z przerywanego systemu czasu pracy. Czy w ogóle kierowcom za ten czas należy się wynagrodzenie?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Wynagrodzenia
Archiwalny
Udzielanie czasu wolnego kierowcy za czas dyżuru
Pytanie:
W mojej firmie zdarzają się sytuację, że kierowcy muszą pełnić dodatkowe dyżuru. Czasem wypadają w trakcie pracy, czasem po ich normalnych godzinach pracy. Jak prawidłowo powinienem rekompensować czas dyżuru? Czy przy udzielaniu kierowcy czasu wolnego za dyżur stosuje się te same zasady co w przypadku rekompensowania pracy w godzinach nadliczbowych?
Monika Wacikowska
15 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Normy czasu pracy kierowcy w przewozach regularnych do 50 km
Pytanie:
Jakie zasady dotyczące czasu prowadzenia pojazdu obowiązują kierowcę zatrudnionego w przewozach regularnych do 50 km? Jak długo kierowca może prowadzić autobus w ciągu tygodnia?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Czas jazdy
Kiedy przestrzegać AETR a kiedy rozporządzenia europejskiego?
Pytanie:
Nasza firma zajmuje się przewozem drogowym rzeczy pojazdami powyżej 3,5 t. Trasy przewozów biegną zazwyczaj między krajami Azji i Europy wschodniej a Niemcami i Włochami. Bardzo proszę o wyjaśnienie, jakie przepisy należy stosować w czasie tych przewozów, tj. rozrządzenia WE nr 561/2006 czy umowy AETR?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Gdzie zaliczyć ten okres?
Archiwalny
Odpoczynki dobowe i tygodniowe dla kierowców w przewozie regularnym do 50 km
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie jakie odpoczynki dobowe i tygodniowe przysługują kierowcom zatrudnionym pry przewozie regularnym osób na trasach do 50 km? W jakich sytuacjach dopuszczalne jest skrócenie tych odpoczynków?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Przerwy w pracy obowiązujące szofera małego samochodu
Pytanie:
Zatrudniamy dwóch pracowników na stanowisku kierowcy-szofera. Ich zadaniem jest wożenie prezesów naszej firmy. W związku z ich pracą mam pytanie, czy kierowcy małych samochodów osobowych powinni mieć tylko 15-minutową przerwę śniadaniową, czy także dłuższe 30- lub 45-minutowe przerwy w pracy, w sytuacji gdy jego czas pracy przekracza 6 godzin?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Czas jazdy
Archiwalny
Zasady prawidłowego planowania odpoczynków dobowych kierowców
Pytanie:
W naszej firmie zatrudniany kierowców zajmujących się przewozem towarów pojazdami powyżej 3,5 t, a także kierowców samochodów służbowych osobowych (przystosowanych do przewozu poniżej 9 osób). Czy w obu przypadkach możliwe jest skracanie i dzielenie okresu odpoczynku dobowego?
Łukasz Prasołek
5 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
System czasu pracy właściwy dla kierowcy autobusu szkolnego
Pytanie:
W naszej szkole zatrudniamy kierowców autobusów szkolnych. Na ogół rano przywożą dzieci do szkoły, a po południu rozwożą je do domów. Jak to pogodzić z zasadami czasu pracy kierowców? Jaki zastosować w tej sytuacji system czasu pracy?
Agata Lankamer-Prasołek
5 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Przerwy w czasie pracy kierowcy autobusu
Pytanie:
Kierowcy w naszej firmie codziennie przewożą autobusem miejskim pasażerów przez 5 godzin 20 minut bez przerwy. Następnie mają odpoczynek dzienny. Czy takie zorganizowanie pracy naszych kierowców jest zgodne z prawem?
Łukasz Prasołek
2 marca 2010 r.
Przerwy kierowcy
« pierwsza
«
1
2
3
4
5
»
ostatnia »
5447
5679
5708
5630
5617
5643
5711
5672
5644
3729
5684
3155
3746
3083
3776
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x