Przeczytaj także:
Obejrzyj wideo:
Jeśli kierowca wykonywał jakieś prace przed jazdą, może zrobić przerwę wcześniej niż po 4,5 godziny jazdy. Należy wówczas zrobić przerwę po 6 godzinach pracy, nawet jeśli nie minęły jeszcze 4,5 godziny jazdy.
Przerwy kierowcy uregulowane w przepisach krajowych oraz unijnych odnoszą się zarówno do ogólnego czasu pracy jak i samego czasu jazdy kierowcy - co nie zawsze jest zbieżne. W przypadku kierowców mających obowiązek stosowania tachografu muszą być przestrzegane zarówno przerwy w jeździe, jak i w czasie pracy.
Przywołana dyrektywa unijna numer 2002/15/WE stanowi dla krajów członkowskich pewną wskazówkę, która musi być wdrożona w każdym kraju członkowskim, co w krajowym systemie prawnym znalazło odzwierciedlenie między innymi w art. 13 ust. 1 ustawy o czasie pracy kierowców.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »