x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
odpoczynek dobowy kierowcy
odpoczynek dobowy kierowcy
Różnice w normach czasu jazdy pomiędzy umową AETR i rozporządzeniem WE nr 561/2006
Pytanie:
Kierowcy naszej firmy jeżdżą na zmianę do krajów podlegających normom unijnym oraz umowie AETR. Jakie są równice w zakresie norm dotyczących przerw i odpoczynków pomiędzy rozporządzeniem nr 561/2006 i umową AETR?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Odpoczynek tygodniowy - czy musi wypadać w weekend?
Pytanie:
Od niedawna zajmuję się kadrami w firmie transportowej. Wiele rzeczy jeszcze sprawia mi trudności, ale najwięcej kłopotu mam z tygodniowymi odpoczynkami kierowców. Część kierowców zatrudnionych w naszej firmie twierdzi, że taki odpoczynek powinien przypadać w weekend. Mi się wydaje, że nie ma takiego obowiązku, istotna jest tylko jego długość, dlatego często wyznaczamy odpoczynek w środku tygodnia. Proszę o wyjaśnienie, kto ma rację.
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Odpoczynki dobowe i tygodniowe kierowców wykonujących przewozy na Ukrainę według umowy AETR
Pytanie:
Nasza firma specjalizuje się w organizowaniu przewozów towarów pojazdami powyżej 3,5 t. Część tras odbywa się całościowo na terenie UE, ale niektórzy odbiorcy mają siedzibę poza krajami UE, tj. na Ukrainie. Jakim przepisom w zakresie dziennych i tygodniowych odpoczynków polegają kierowcy, którym przypadają „wschodnie” trasy?
Łukasz Wilczkowski
18 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Zasady obowiązujące przy wykorzystywaniu odpoczynku tygodniowego w pojeździe
Pytanie:
Moja firma zajmuje się przewozem nieregularnym osób pojazdami mieszczącymi co najmniej 9 osób. Trasy kursów obejmują zarówno kraje UE, jak i te, które są objęte umową AETR, np. Rosję, Ukrainę. Zdarza się, że trasy są długie i kierowcy często spędzają odpoczynki tygodniowe w pojeździe. Jakie podstawowe zasady związane z udzielaniem tych odpoczynków należy stosować?
Łukasz Prasołek
14 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Odpoczynki dobowe i tygodniowe dla kierowców w przewozie regularnym do 50 km
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie jakie odpoczynki dobowe i tygodniowe przysługują kierowcom zatrudnionym pry przewozie regularnym osób na trasach do 50 km? W jakich sytuacjach dopuszczalne jest skrócenie tych odpoczynków?
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Odpoczynki dobowe w równoważnym systemie czasu pracy
Pytanie:
Proszę o wyjaśnienie ile powinny trwać odpoczynki dobowe i przerwa na odpoczynek kierowców zatrudnionych w przewozie drogowym, samochody do 3,5 t. ? Dodam, że kierowców obowiązuje równoważny czas pracy i kursy odbywają się tylko na terenie kraju.
Monika Wacikowska
14 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Archiwalny
Zasady skracania i rekompensowania dobowych i tygodniowych odpoczynków kierowców
Pytanie:
Bardzo proszę o przedstawienie zasad, na jakich mogą być skracane dobowe i tygodniowe odpoczynki kierowców, tzn. kiedy i czy można to robić? W naszej firmie potrzeba skracania odpoczynków kierowców występuje dość często z racji wykonywania przewozów drogowych rzeczy na długich trasach na terenie UE i małej liczby zatrudnionych kierowców. Interesuje mnie także, jak należy rekompensować kierowcom taki skrócony odpoczynek?
Łukasz Prasołek
12 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Zasady prawidłowego planowania odpoczynków dobowych kierowców
Pytanie:
W naszej firmie zatrudniany kierowców zajmujących się przewozem towarów pojazdami powyżej 3,5 t, a także kierowców samochodów służbowych osobowych (przystosowanych do przewozu poniżej 9 osób). Czy w obu przypadkach możliwe jest skracanie i dzielenie okresu odpoczynku dobowego?
Łukasz Prasołek
5 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Archiwalny
Dobowy i tygodniowy odpoczynek kierowcy przewożącego towary pojazdem powyżej 3,5t
Pytanie:
Mój kierowca wykonuje do krajów Unii Europejskiej przewozy towarów pojazdem o masie całkowitej przekraczającej 3,5 t. Ile wynoszą dobowy i tygodniowy odpoczynek tego kierowcy, który trzeba mu zapewnić w podstawowym systemie czasu pracy?
Monika Wacikowska
3 marca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
« pierwsza
«
1
2
»
ostatnia »
5659
5685
5686
3748
5684
5720
3747
3746
5683
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x