Najczęstszymi powodami, dla których do firmy transportowej puka kontrola z ITD, są: donos dokonany przez kierowcę lub inną osobę albo wykrycie ciężkiego naruszenia podczas kontroli drogowej. A czego szukają inspektorzy?
Z artykułu dowiesz się:
Polecamy także:
Obejrzyj także:
Od 1 marca 2023 r. weszło w życie nowe rozporządzenie w sprawie kontroli przewozu drogowego. Zmiany w zakresie kontroli w firmie dotyczą: udokumentowania noclegów poza kabiną oraz powrotów kierowców co 4 tygodnie. Odnośnie kontroli na drodze – to poszerzone one będą o badanie łącznego tygodniowego czasu pracy (do 60 godz.). Sprawdź zmiany w rozporządzeniu w sprawie kontroli przewozu drogowego.
W porównaniu z wcześniejszym stanem prawnym (rozporządzenie MI z 5 listopada 2019 r. w sprawie kontroli przewozu drogowego) nowe rozporządzenie wprowadza zmiany w załączniku określającym podstawowe elementy podlegające sprawdzeniu podczas kontroli w zakresie przestrzegania przepisów dotyczących:
Przeczytaj także:
Kontrolerzy na drodze - nie mogą badać odpoczynku 45 godzinnego!
Jak liczyć 12 dni kontroli w firmie transportowej?
Ograniczenie prędkości w busach (po wprowadzeniu tachografów)
Z artykułu dowiesz się: