Opracowane zostały nowe zasady importu towarów do Wielkiej Brytanii z krajów Unii Europejskiej. Dzięki nim ma dojść do zmniejszenia obciążeń administracyjnych zarówno po stronie eksporterów, jak i importerów. Importowane towary zostały podzielone na trzy grupy. Przewidziano również dostosowanie częstotliwości kontroli do kategorii produktów.
Przeczytaj także:
Brytyjczycy przedstawili roboczą wersję projektu dotyczącego nowego modelu kontroli granicznych. Niektóre jego zasady mają obowiązywać od października 2023 r. Model ten ma mieć zastosowanie do importu ze wszystkich krajów do Wielkiej Brytanii.
Zgodnie z zapowiedziami z końcem marca 2023 r. przestaje obowiązywać okres przejściowy, w którym przewoźnicy nie otrzymują kary za naruszenie nowych przepisów. Te nowe przepisy to zakazy: wykonywania kabotaży wjeżdżając na pusto np. z Irlandii, operacji intermodalnych oraz transportów z UK do krajów trzecich. Przepisy te weszły w życie już kilka miesięcy temu, ale do tej pory za ich naruszenie służby kontrolne stosowały jedynie pouczenie. Od 1 kwietnia br. za naruszenie przepisów nakładane będą kary pieniężne!
Wielka Brytania kolejny raz przesuwa termin wprowadzenia kontroli granicznych. To już czwarte przeniesienie terminu wprowadzenia kontroli świeżej żywności na granicy Wielkiej Brytanii. Kontrole miały rozpocząć się od lipca br., jednak termin ten przesunięto na koniec 2023 r.
Przypominamy: od jutra podróżowanie do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej będzie możliwe jedynie przy pomocy paszportu. Od tego dnia obywatele UE, EOG oraz Szwajcarii nie będą mogli już przekroczyć brytyjskiej granicy na podstawie krajowego dowodu osobistego. Dotyczy to również kierowców zawodowych.
Wielka Brytania przesunie kolejne etapy wdrażania kontroli celnych na granicy z UE. Dotyczy to np. produktów rolno-spożywczych, które pierwotnie już od 1 kwietnia 2021 r. miały wymagać uprzedniego zgłoszenia i odpowiedniej dokumentacji zdrowotnej. Sprawdź nowy harmonogram.
Jaką stawkę VAT zastosować do usługi transportowej w ruchu do Wielkiej Brytanii? Usługę wykonujemy dla polskiego kontrahenta, ale transport odbywa się na trasie załadunek Polska - rozładunek Wielka Brytania lub załadunek Wielka Brytania - rozładunek Polska. Czy w związku z wyjściem Wielkiej Brytanii z UE powinniśmy od takich przewozów na rzecz polskich kontrahentów wykonywać ze stawką 0%?
Jak po brexicie wystawić faktury za usługi transportowe dla firmy z Wielkiej Brytanii? Czy to będzie eksport usług transportowych?
Brytyjski rząd przygotował wytyczne dla przewoźników o zasadach przewozu towarów po brexicie. Przedstawiamy zasady jakie będą obowiązywało dla przewozu towarów z Wielkiej Brytanii do krajów Unii Europejskiej. Przepisy te wchodzą w życie 1 stycznia 2021 r.
Od 1 stycznia 2021 r. służby celne państw członkowskich Unii Europejskiej (UE), w procedurze eksportu i importu z Wielką Brytanią, będą stosować takie przepisy jak wobec krajów trzecich, tj. nie będących członkami UE. Przedsiębiorcy będą zobowiązani do składania zgłoszeń i deklaracji celnych oraz płacenia należności celnych i podatkowych (VAT i akcyza). Podmioty gospodarcze, które aktualnie nie dokonują obrotu towarowego z krajami spoza UE, muszą zarejestrować się na Platformie Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych (PUESC) i uzyskać numer EORI. W przypadku wymiany handlowej z Irlandią Północną nadal stosowane będą unijne regulacje celne, akcyzowe oraz w zakresie VAT.
Brytyjski rząd przygotował wytyczne dla przewoźników, jakie od 1 stycznia 2021 r. będą obowiązywały przy przewozach do i z Wielkiej Brytanii. Przedstawiamy informacje dotyczące obowiązków transgranicznych dla przedsiębiorców, firm i kierowców.
Brytyjski rząd do 1 października 2021 r. przedłużył okres, w którym będzie można wjechać do Wielkiej Brytanii tylko z dowodem osobistym. Natomiast osoby, które mają status osiedleńca lub wstępnego osiedlenia w ramach systemu EU Settlement Scheme albo zezwolenie dla pracowników przygranicznych, będą mogły używać dowodu osobistego w celu wjazdu do Wielkiej Brytanii co najmniej do 31 grudnia 2025 r.
Brytyjski rząd przygotował wytyczne dla przewoźników, jak wyglądały będą kontakty handlowe po brexicie. Wytyczne dotyczą przewozu towarów pomiędzy Wielką Brytanią i Unią Europejską od 1 stycznia 2021 r. Przedstawiamy informacje dotyczące przewoźników i zarządzających transportem.
Rząd Wielkiej Brytanii opublikował wytyczne dla przewoźników i kierowców zawodowych. Dotyczą one przewozu towarów pomiędzy Wielką Brytanią i Unią Europejską od 1 stycznia 2021 r. Przedstawiamy informacje dotyczące pracy kierowców.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »