Wielu przedsiębiorców po otrzymaniu niekorzystnej decyzji z GITD nie odwołuje się od niej. Od składania skargi do sądu odstrasza przekonanie, że proces sądowy będzie długi i kosztowny. Czy rzeczywiście tak jest?
Zasady dotyczące czasu pracy kierowców zawarte w pakiecie mobilności nie zostały usankcjonowane w polskich taryfikatorach kar. Oznacza to, że nowe przewinienia obowiązujące od 20 sierpnia 2020 r., nie mają odzwierciedlenia w taryfikatorach. Nie oznacza to, jednak że kontrolerzy ITD są bezradni i nie mogą nałożyć kar. Otóż, mogą użyć innych, starych przepisów. Sprawdź jak to wygląda w praktyce działania Inspekcji Transportu Drogowego.
Po zmianach w ustawie o transporcie drogowym za brak dokumentów w pojeździe, szczególnie tych potwierdzających aktywność kierowcy, przewidzianych będzie więcej kar niż dziś. Ponadto karę zapłacą nie tylko kierowcy i zarządzający transportem, ale też firmy.
Do tej pory kary za brak kwalifikacji kierowców płacili tylko kierowcy i zarządzający transportem. Jednak już niedługo zapłacą także firmy. Kary dla zarządzających zdrożeją dwukrotnie, a dla kierowców przewidziana jest dodatkowa kara, której dziś nie ma. Sprawdź szczegóły!
Czekają nas wielkie zmiany w karach za nieprawidłowy stan techniczny pojazdu. Będą je płacić nie tylko kierowca, ale też zarządzający transportem i firma transportowa. Ile zapłacą?
Kary za brak licencji i zezwolenia znacznie wzrosną. Pojawi się także nowe naruszenie polegające na niewskazaniu na żądanie właściwego organu osoby zarządzającej transportem, której powierzono kierowanie operacjami transportowymi, poddanymi kontroli. Co jeszcze się zmieni?
Znowelizowano rozporządzenie w sprawie wzorów zezwoleń na wykonywanie krajowych i międzynarodowych przewozów osób oraz wypisów z tych zezwoleń. Nie trzeba już dołączać cennika do zezwoleń i wypisów na wykonywanie tych przewozów.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »