x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
Inspekcja Transportu Drogowego
Inspekcja Transportu Drogowego
Zgłoszenie samochodu do licencji transportowej a kary ITD
Pytanie:
Zakupiliśmy auto ciężarowe do zarobkowego przewozu rzeczy. Moje pytanie brzmi: do kiedy taki pojazd trzeba zgłosić do
licencji transportowej
? Czy jeśli nie zdążę w ustawowym terminie, to grożą mi za to kary ze strony
Inspekcji Transportu Drogowego
?
Piotr Kowalski
21 kwietnia 2011 r.
Kary i odwołania
Archiwalny
Kara za niewczytanie danych z tachografu - jak ją rozumieć
Pytanie:
Załącznik do ustawy o transporcie drogowym przewiduje:
Lp. 12.10 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z karty kierowcy - 500 Lp. 12.11 Naruszenie obowiązku wczytywania wymaganych danych z tachografu cyfrowego - 500.
Jak należy rozumieć karę za to naruszenie? Czy to jest 500 zł maksymalnie na firmę za nieterminowe sczytanie kart i tachografu? Czy 500 zł na każdego kierowcę i każdy pojazd? Czy 500 zł za każde spóźnione pobranie danych?
Piotr Kowalski
16 sierpnia 2010 r.
Kary i odwołania
Wykresówki jako dokumentacja podróży służbowych dla urzędu skarbowego
Pytanie:
W jaki sposób powinienem dokumentować wypłatę kierowcom diet? W firmie delegacje są tzw. jednodniowe - kierowca codziennie wyjeżdża z bazy i powraca do niej po 9 lub 12 godzinach. Czy urząd skarbowy może zażądać okazania wykresówek, z których wynika, jak długo trwała podróż? Jeżeli tak, to za jaki okres? Czy nie będzie problemem, że na wykresówkach miejscem włożenia i wyjęcia wykresówki jest miejscowość, w której znajduje się siedziba firmy?
Iwona Czauderna
28 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Kara za niepełne dane na karcie do tachografu - z winy kierowcy
Pytanie:
Kierowca wykonuje przewozy pojazdem z tachografem cyfrowym. Często na koniec pracy musi wyjąc swoją kartę z tachografu, ponieważ jego pojazdem na drugiej zmianie kieruje ktoś inny. Kierowca następnego dnia nie robi wpisu manualnego, ponieważ mimo wielu prób nie udało się go tego nauczyć (używany jest specyficzny tachograf, trudny w obsłudze). Czy firma zostanie ukarana z punktu 12.12 taryfikatora: „Udostępnienie podczas kontroli w przedsiębiorstwie niepełnych danych o okresach aktywności kierowcy - za każdy dzień 300 zł”?
Piotr Kowalski
28 lipca 2010 r.
Kary i odwołania
Nanoszenie odpoczynku dziennego na wykresówkę
Pytanie:
Zatrudniony przeze mnie kierowca prowadzi pojazd z tachografem codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00. Po zakończeniu pracy wyjmuje swoją wykresówkę z tachografu, ponieważ po południu ten pojazd prowadzi inny kierowca. Czy ma obowiązek nanoszenia odpoczynku dziennego ręcznie na rewersie wykresówki? Jeżeli tak, to w jaki sposób należy to zrobić?
Władysław Kwiatkowski
23 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Sczytywanie karty kierowcy, która jest używana bardzo rzadko
Pytanie:
Bardzo proszę o informację na temat sczytywania kart kierowcy. Wiemy, że tachograf powinien być sczytywany co 3 miesiące, a karta kierowcy co 21 dni, czy jednak dotyczy to także sytuacji, gdy kierowca użył karty tylko raz w miesiącu? Czy wówczas również musi ona być sczytana po 21 dniach, czy można to zrobić w innym terminie?
Piotr Kowalski
22 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Przewozy organów publicznych zwolnione z przestrzegania czasu pracy kierowców
Pytanie:
Proszę o podanie kilku przykładów organów publicznych oraz rodzajów przewozów, o których mowa w art. 13 pkt 1a rozporządzenia WE nr 561/2006, który stanowi:
O ile nie zagraża to osiągnięciu celów określonych w art. 1, każde Państwo Członkowskie może wprowadzić wyjątki od przepisów art. 5-9 i uzależnić te wyjątki od spełnienia indywidualnych warunków na swoim terytorium lub, w porozumieniu z zainteresowanymi Państwami, na terytorium innego Państwa Członkowskiego, mające zastosowanie do przewozów wykonywanych pojazdami będącymi własnością organów publicznych, lub wynajmowanymi przez nie bez kierowcy, w celu wykonywania przewozów drogowych, które nie stanowią konkurencji dla prywatnych przedsiębiorstw transportowych.
Piotr Kowalski
1 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
« pierwsza
«
1
2
»
ostatnia »
3486
3508
5319
3507
5318
5317
3102
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x