Należy sięgnąć tutaj do umów (porozumień) międzynarodowych, w tym do umów dwustronnych (bilateralnych). W przypadku Niemiec będzie to porozumienie między ministrami Polski i Niemiec w sprawie międzynarodowych przewozów podróżnych i ładunków z 11 września 1969 r., w brzmieniu z 8 listopada 1991 r. oraz do ustawodawstwa niemieckiego. Tego porozumienia próżno szukać w wykazie umów międzynarodowych udostępnionych przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych. Pojawia się ono jednak w różnych orzeczeniach sądów powszechnych i interpelacjach poselskich, stąd wniosek, że rzeczone porozumienie wciąż jest stosowane.
Przeczytaj także:
Z artykułu dowiesz się:
Podobnie jak kierowcom samochodów ciężarowych, tak i osobom pracującym za kierownicami busów należą się obowiązkowe przerwy oraz odpoczynek dobowy. Jeżeli w 24-godzinnym wymiarze czasu pracy kierowca wykonuje swoje obowiązki przez co najmniej 6 godzin, to w takim przypadku pracodawca zobowiązany jest do wprowadzenia 15-minutowej przerwy – jest ona wliczana do czasu pracy kierowcy.
Dodatkowo na terenie Niemiec obowiązuje prowadzenie tzw. Kontrollbuch. W razie kontroli BAG lub Policji będzie konieczne pokazanie zaświadczeń z 28 dni wstecz. Z reguły wystarczy tylko poprawnie wypełniony formularz za obecną trasę. Na terenie Francji natomiast należy wypełniać Livret individuel de contrôle.
Ile wynosi czas pracy kierowcy busa do 3,5 t.?
Od 21 maja br. zmieni się zakres obowiązków zarządzających transportem. Będą oni nadzorowali przewozy nie tylko pojazdów ciężkich, ale także busów o dmc 2,5 – 3,5 t. Zmieni się także zakres odpowiedzialności zarządzającego. Obejrzyj szkolenie na temat nadchodzących zmian.
Od początku roku rozpocznie się kilkuletnia transformacja transportu ciężarowego pojazdami o dmc od 2.5 do 3.5 tony. W pierwszej kolejności – od lutego do maja - przewoźnicy wykonujący transporty międzynarodowe będą musieli uzyskać licencję na przewozy międzynarodowe. Uwaga: będzie się to wiązało z koniecznością nawiązania współpracy z zarządzającym operacjami transportowymi w przedsiębiorstwie. Natomiast od lipca 2026 r. ciężarówki o dmc do 3.5 tony zostaną objęte rygorami czasu jazdy i odpoczynku w ruchu międzynarodowym. Oznacza to także obowiązek zamontowania i stosowania tachografów w dostawczakach o dmc od 2,5 do 3,5 tony (na trasach europejskich).
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »