Przeczytaj także:
Certyfikat kompetencji zawodowych jest jednym z najważniejszych dokumentów wymaganych przy prowadzeniu działalności w zakresie transportu rzeczy i osób. Wyjaśniamy, kto powinien posiadać certyfikat, w jaki sposób można go uzyskać, jakie mogą być powody utraty certyfikatu i w jaki sposób można go odzyskać, po stracie uprawnień.
W zakresie sposobu nawiązania współpracy w zasadzie nie ma żadnych ograniczeń prawnych.
Należy tylko pamiętać, że przypadku braku umowy o pracę, zarządzający może pełnić funkcję w maksymalnie czterech podmiotach, a łączna flota pojazdów nie może przekraczać 50 sztuk.
Forma wyznaczenia zarządzającego transportem ma natomiast znaczenie zakresie ewentualnej odpowiedzialności, co może czasami oznaczać, że umowa zlecenie jest korzystniejsza niż umowa o pracę.
Z artykułu dowiesz się:
Certyfikaty kompetencji zawodowych wydane osobom zarządzającym transportem przez Wielką Brytanię przed opuszczeniem Unii Europejskiej zachowują nadal swoją ważność i są traktowane jak dokumenty wydane w państwie członkowskim UE. Tak wynika z odpowiedzi ministra infrastruktury, udzielonej organizacji Transport Logistyka Polska.
W wielu firmach transportowych to nie właściciel ma certyfikat kompetencji zawodowych, tylko zatrudniony przez niego zarządzający transportem. Co się stanie, gdy taka osoba odejdzie z pracy? Kiedy służby mogą się dowiedzieć, że w przedsiębiorstwie nie ma nikogo z certyfikatem i co w takiej sytuacji zrobią?
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »