Niemiecki BAG czyli Federalny Urząd Transportu Towarowego zostanie od początku 2023 r. przekształcony w BALM czyli Federalny Urząd Logistyki i Mobilności. Rozszerzona nazwa odzwierciedla poszerzony zakres powierzonych mu zadań. BALM nadal jednak będzie, na tych samych zasadach co BAG - kontrolował ciężarówki.
Od początku 2023 r. niemiecki BAG zostanie przekształcony w BALM. Zmiana nazwy odzwierciedla rozszerzenie zadań, jakie będzie wykonywał ten nowy organ. Nadal jednak będzie, na tych samych zasadach - kontrolował ciężarówki.
Zapis w protokole niemieckiej kontroli drogowej brzmi: „Tagliche Arbeitzeit von max. 10 Std. uberschritten par. 22+23 ArbZG”. W tym dniu kierowca zaliczył 8:40 „Jazdy” i 1:23 „Innej pracy”. Przerwy i odpoczynki były prawidłowe. Jaki więc przepis obowiązujący w Unii Europejskiej zastosował niemiecki kontroler naliczając mandat? Jeżeli jest to przepis wewnętrzny państwa unijnego, to gdzie można znaleźć jego treść opublikowaną w języku polskim?
Niemiecki BAG przygotował broszurę z informacjami dla przewoźników i kierowców w języku polskim. Znajdziesz w niej szczegółowe informacje na temat wymogów służb kontrolnych na terenie Niemiec. Sprawdź co skontroluje BAG!
Niemiecki Urząd Transportu Towarowego (BAG) w trakcie przeprowadzanych kontroli wykrył powtarzające się błędy we wprowadzaniu danych do OBU. Dotyczą one zazwyczaj klasy wagowej pojazdu. Mandat za błędnie wprowadzoną klasę wagową wynosi 40 euro.
W przypadku, gdy kierowca odebrał 38 godzin odpoczynku tygodniowego, to czy traktowane jest to jak skrócony odpoczynek 24 godzinny i należy oddać 21 godzin? Czy według niemieckich służb w takim przypadku pozostanie do odebrania tylko 7 godzin?
Niemiecka inspekcja drogowa BAG poinformowała, jakie procedury stosuje przy kontrolowaniu, czy kierowcy odbywają regularne odpoczynki tygodniowe w kabinach. Sprawdź, jak postępować, żeby nie zapłacić kary.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »