Jeżeli kierowca nie ma umowy o pracę, to oznacza, że nie realizuje przewozu na potrzeby własne ale transport drogowy. W tej sytuacji firma otrzyma karę również za brak licencji transportowej. Sprawdź jakie warunki musisz spełnić, żeby ITD uznało przewóz jako „na potrzeby własne”.
Firm A złożyła odwołanie do GITD. Wskazano w nim, że błędnie uznano w trakcie kontroli, że firma jest przedsiębiorstwem transportowym, podczas gdy prowadzi działalność usługową w rolnictwie. Faktycznie natomiast kierowcy dokonujący przewozu na potrzeby własne byli zatrudnieni na umowy cywilnoprawne. Prawdą jest też, że kontrola wykazała pewne braki w dokumentach, ale na tę okoliczność strona złożyła wyjaśnienia - kierowcy nie rozliczali się sumiennie z przełożonym w zakresie przekazywania pracodawcy dokumentów, z których niektóre zaginęły.
Przeczytaj także:
Przewóz na potrzeby własne przez drugą firmę szefa
Czy transport busem do 3,5 t „na potrzeby własne” podlega delegowaniu?
Czy trzeba delegować kierowcę jadącego „na potrzeby własne?
Zasady wykonywania transportów NPW w promieniu 300 km
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: