Filtruj treść
Filtruj

Wyłączenie z używania tachografu dla transportu betonu

Autor: Adam Janus

Dodano: 22 lutego 2024
Wyłączenie z używania tachografu dla transportu betonu
Pytanie:  Firma wykonująca transport betonu ma wątpliwości odnośnie obowiązku używania tachografów przez betoniarki. W związku z tym mamy następujące pytania: czy należy rejestrować na wykresówkach i kartach elektronicznych czas pracy kierowcy-operatora gruszki i gruszko pompy? Czy jeżeli zamontowany w pojeździe do przewozu betonu jest tachograf elektroniczny należy go zgrywać co 90 dni? W jakim położeniu musi być ustawiony tachograf (elektroniczny, analogowy) pojazdu do przewozu betonu: gruszki, pompogruszki, wywrotki - podczas jazdy i w czasie rozładunku? Jeżeli czas pracy kierowcy-operatora pojazdu przewożącego beton nie musi być rejestrowany to czy jeżeli wraca „na pusto” po rozładunku to musi czas rejestrować? Czy jeżeli pojazd do przewozu betonu (pompa, pompogruszka, gruszka) jedzie (nie załadowany) na przegląd okresowy rejestracyjny, dozorowy lub naprawę musi mieć włożoną wykresówkę lub kartę elektroniczną?

Pojazdy wykorzystywane do dostarczania betonu towarowego na mocy art. 1 punkt 12 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2020/1054 z 15 lipca 2020 r. zostały zwolnione z obowiązku stosowania zarówno przepisów rozporządzenia 561/2006 (WE) oraz rozporządzenia 165/2014 (UE).

Korzyści 
  • Jakie przepisy dotyczące czasu pracy obowiązują kierowcę betoniarki?
  • Dlaczego pojazdy do przewozu betonu są zwolnione z obowiązku posiadania tachografu?
  • Czy trzeba legalizować tachograf w betoniarce?
  • Jak ustawić tachograf w betoniarce?

Przeczytaj także:

Pozostało jeszcze 74% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu

  • Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
  • Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
  • Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
  • Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
  • Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
  • Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
  • E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania

Logowanie

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła

Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.

Autor: Adam Janus

Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, były pracownik służb kontrolnych, trener i szkoleniowiec, autor wielu publikacji z zakresu czasu pracy kierowców, wymogów licencyjnych, przewozów ADR i innych zagadnień związanych z transportem drogowym

Czytelnicy tego artykułu skorzystali również z poniższych narzędzi

Informator transportowca

Znajdziesz tu dane teleadresowe służb kontrolnych. Dowiesz się też, ile wynoszą kary ITD. Ponadto w tym dziale są też dostępne informacje na temat utrudnień w ruchu, kursów walut, ograniczeń w ruchu i dni świątecznych.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x