Złożenie odwołania od decyzji o utracie dobrej reputacji nie jest trudne. Składa się je w ciągu 14 dni od otrzymania decyzji - do organu wyższej instancji (ale za pośrednictwem organu I instancji). W teorii wystarczy jednozdaniowe odwołanie – które wstrzymuje wykonanie decyzji. Ale w praktyce warto dobrze przygotować uzasadnienie dla tego odwołania, w którym należy wskazać okolicznościmające wpływ na ocenę dobrej reputacji, takie jak: dokonaną poprawę sytuacji w przedsiębiorstwie, niewielką ilość naruszeń w stosunku do liczby zatrudnionych kierowców, interes społeczny kontynuacji działalności gospodarczej przez przedsiębiorcę (utrata pracy przez kierowców), opinię organizacji zrzeszającej przewoźników, a także dokumentację wskazującą na prawidłową organizację pracy i dyscyplinę pracy w przedsiębiorstwie. Organ musi wziąć pod uwagę wszystkie te okoliczności i się do nich odnieść. Uwaga: pominięcie wskazanych przez przedsiębiorcę dokumentów mogłoby stanowić podstawę do wydania decyzji, że dobra reputacja przewoźnika pozostaje nienaruszona.
Korzyści
Do jakiego organu złożyć odwołanie od decyzji o utracie dobrej reputacji?
Jakie dokumenty załączyć oraz jakie okoliczności wskazać w uzasadnieniu do odwołania?
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
ekspert z zakresu prawa związanego z transportem drogowym, prelegent szkoleń dla kadry zarządzającej przedsiębiorstw transportowych, absolwent studiów podyplomowych z zakresu prawa gospodarczego Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (praca dyplomowa na temat statusu prawnego kierowcy w międzynarodowym transporcie drogowym), a wcześniej Prawa na Wydziale Prawa i Administracji Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego. Własna praktyka doradcza - Prawnik w transporcie