1 lutego 2025 roku wejdą w życie nowe zasady dotyczących opłacania przejazdów na węgierskich drogach. Nowe przepisy na Węgrzech dotyczą ważności biletów na trasę i systemu e-myta. Szczegóły podaje operator elektronicznego systemu poboru opłaty drogowej HU-GO.
HU-GO na swojej witrynie internetowej przekazał informacje na temat zmian, jakie czekają kierowców na Węgrzech. Przewoźnicy powinni wiedzieć, że już od 1 lutego 2025 roku bilet trasowy będzie ważny przez 120 minut. Okres ważności będzie liczony od momentu dokonania pomyślnej płatności, co może stanowić pewnego rodzaju pułapkę. Kierowcy muszą bowiem upewnić się, że płatność została zaakceptowana.
Gdzie kupić bilety na przejazd drogami na Węgrzech? Bilety trasowe HU-GO da się nabyć jedynie online, na stronie internetowej hu-go.hu. Płatność jest możliwa wyłącznie przy pomocy karty bankowej. Nowe przepisy dotyczące opłat drogowych na Węgrzech dotyczą wyłącznie czasu ważności. Nie zmieniono opłaty za przejazd. Trasa i parametry pojazdu podane w bilecie trasowym nadal nie podlegają zmianom, a biletu nie da się zwrócić.
Operator systemu e-myta HU-GO przypomina o możliwości zakupu urządzeń pokładowych OBU, które można kupić u certyfikowanych operatorów - ich lista widnieje pod adresem toll-charge.hu. Za jego pomocą kierowcy ciężarówek i innych pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) powyżej 3,5 tony mogą sprawnie uiszczać opłaty za przejazd. Konieczna jest rejestracja w systemie HU-GO oraz doładowanie konta z góry.
Kierowcy pragnący płacić za drogi na Węgrzech za pomocą urządzenia pokładowego muszą zawrzeć umowę z operatorem deklaracji myta NTPS Plc. Na mocy tej umowy operator przekaże dane dotyczące korzystania z dróg z urządzenia pokładowego do HU-GO.
Źródło: hu-go.hu
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: