Ministerstwo Klimatu zrezygnowało ze zmian w strefach czystego transportu. Przepisy regulujące tworzenie SCT mają zostać po staremu, co oznacza brak obowiązku ich tworzenia w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców. Uwaga: nawet w przypadku ustanowienia strefy - nie dotyczy ona pojazdów należących do mieszkańców!
Prace nad nowelizacja trwają od listopada 2020 r. Początkowo przewidywano obowiązek utworzenia SCT we wszystkich 37 polskich miastach o liczbie mieszkańców przekraczającej 100 tys. osób.
Określono też ramy czasowe dopuszczenia do stref pojazdów o tradycyjnym napędzie. Przykładowo najczęściej spotykane auta spełniające normę emisji Euro 4 miały wjeżdżać do stref do 2025 r., a spełniające normę Euro 5 do 2030 r.
Pozostało jeszcze 68% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Zyskaj dostęp do wszystkich płatnych treści na portalu
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Aktualności o zmianach przepisów transportowych zawsze będziesz na bieżąco
Interpretacji przepisów zawsze z komentarzem, z którego wszystko jasno wynika
Konsultacji z ekspertami pytasz i otrzymujesz odpowiedzi
Dobrych praktyk transportowych rekomendowanych przez kancelarie sposobów postępowania, które warto naśladować
Telefonicznego dyżuru eksperta osobiście zadaj pytanie a natychmiast otrzymasz rozwiązanie
Edytowalnych wzorów dokumentów każdy przygotujesz w kilka minut
E-biblioteki z najnowszymi e-raportami branżowymi do pobrania
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu,możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu. Wyślij SMS o treści: WPR na numer 92568. Otrzymasz zwrotnego sms'a z kodem, który wpisz w poniższe pole. Koszt SMSa: 29 zł netto (35.67 zł brutto)
Specjalista z zakresu transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem w doradzaniu firmom transportowym i prowadzącym przewozy na potrzeby własne, autor wielu publikacji o transporcie drogowym.