Z pierwszym dniem marca upływa termin do złożenia przez pracodawców rocznej informacji dotyczącej realizacji Pracowniczych Planów Emerytalnych (PPE) za ubiegły rok. Informację tę należy sporządzić według określonego przepisami wzoru i wysłać do Komisji Nadzoru Finansowego.
Zgodnie z art. 23 ustawy z 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych pracodawcy mają obowiązek przekazywania organowi nadzoru rocznej informacji dotyczącej realizacji prowadzonego programu. Roczną informację, o której mowa, przekazuje się w terminie do 1 marca za rok poprzedni. Adresatem, do którego powinien trafić taki dokument jest Komisja Nadzoru Finansowego w Warszawie. Warto podkreślić, że wspomniany obowiązek dotyczy wszystkich pracodawców prowadzących PPE, bez względu na formę działalności, liczbę uczestników programu, a także wartość aktywów.
Szczegółowy zakres informacji na temat funkcjonowania PPE, których dotyczy omawiany obowiązek – został określony w rozporządzeniu Ministra Polityki Społecznej z 28 maja 2004 r. w sprawie przekazywania przez pracodawcę organowi nadzoru rocznej informacji dotyczącej realizacji prowadzonego pracowniczego programu emerytalnego (Dz.U. z 2004 r. nr 123, poz. 1297). W myśl przepisów ww. rozporządzenia, tego rodzaju informacja powinna zawierać m.in.:
Informacja za 2020 rok powinna zostać przekazana przesyłką poleconą w terminie do 1 marca 2021 r. na adres: Komisja Nadzoru Finansowego; ul. Piękna 20; 00-549 Warszawa.
Datą przekazania pisma w tej sprawie jest data nadania przesyłki poleconej. W tym celu należy skorzystać z wzoru przedmiotowej informacji, określonego w załączniku do wskazanego wcześniej rozporządzenia.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: