Rozliczanie czasu pracy kierowców oraz prawidłowa obsługa tachografów i dokumentacji z tym związanej to podstawa w każdej firmie, zajmującej się transportem drogowym i przewozami na potrzeby własne. Ale jednocześnie – to bardzo obszerna wiedza, którą stale trzeba aktualizować, ponieważ zmieniają się nie tylko przepisy, ale też ich interpretacja, stosowana przez służby kontrolne. Dlatego zapraszamy na bezpłatną retransmisję konferencji (do obejrzenia w dowolnym momencie), p oświęconej tym tematom. Omawiamy najważniejsze wyzwania związane z czasem pracy kierowców oraz tachografami w 2023 roku.
Program konferencji:
Wpisy manualne w tachografach
Wyjaśniamy jakie regulacje prawne wprowadzają konieczność wykonywania wisów manualnych. Co zmieniło się po wejściu w życie pakietu mobilności w tym zakresie oraz jakie są najczęstsze błędy w obsłudze codziennej tachografu. Wyjaśniamy także, w jaki sposób szkolić i nadzorować kierowcę w zakresie prawidłowego wprowadzania wpisów manualnych w różnych sytuacjach.
Wydruki z tachografów – kiedy sporządzać i jak opisywać
Na szkoleniu zostały zaprezentowane najważniejsze zasady dotyczące sporządzania wydruków przez kierowców, w sytuacjach związanych z przekroczeniami dopuszczalnych norm czasu pracy kierowców. Wyjaśnione zostaną również wątpliwości wynikające z przepisów pakietu mobilności.
Kontrola tachografu
Na szkoleniu wyjaśniamy - jak inspektorzy kontrolują tachograf, co sprawdzają, na co zwracają uwagę. Powiemy także ile trwa kontrola na drodze i czym się kończy, a także co trzeba podpisać i jakie to może mieć skutki dla firmy. Podpowiemy także - na co firma powinna zwrócić uwagę, gdzie mogą pojawić się błędy w obsłudze tacho ze strony kierowcy, ale też ze strony firmy i zarządzającego transportem. Wskażemy także na zmiany w tachografach, które wejdą w życie już niebawem.
Manipulacje w tachografach stosowane przez kierowców
Zdecydowana większość oszustw na tachografach wynika z wyłącznej winy kierowcy, a często za to płaci firma i zarządzający transportem. Jak tego się ustrzec, jak sprawdzać kierowcę, czy możemy coś z tym zrobić? Na szkoleniu powiemy jak najczęściej oszukują kierowcy oraz jak w prosty sposób możemy to sami sprawdzić. Powiemy też jak wykryć manipulacje, na co zawracać uwagę oraz jak odróżnić manipulację od pomyłki w obsłudze tachografu.
Inteligentne tachografy II generacji oraz tachografy przejściowe – od 21 sierpnia 2023 r.
Na szkoleniu wyjaśniamy kto i kiedy będzie musiał wymienić obecny tachograf na nowy oraz od kiedy nowe pojazdy będą miały wyłącznie nowe urządzenia. Powiemy także jak będzie wykładała zdalna kontrola nowych tachografów, co pokażą inspektorom i co trzeba wdrożyć w firmie, żeby przygotować się do nowych wymagań. Powiemy także od kiedy nowe tachografy będą musiały być stosowane w busach i jak na przedsiębiorców wpłynie wydłużenie okresu kontrolnego.
Prowadzący:
Adam Gorgol, prawnik, pracownik służb kontrolnych transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem.
Doradca DGSA w przewozie towarów niebezpiecznych (ADR), ekspert z problematyki transportu drogowego, w tym czasu pracy kierowców. Doświadczony szkoleniowiec kierowców, kadry zarządzającej firm i funkcjonariuszy różnych organów kontrolnych transportu drogowego.
Autor licznych publikacji dotyczącej tematyki transportowej, w szczególności obejmującej problematykę tachografów i czasu pracy kierowców.
Sprawdź, jak dostosować się do obecnych wymogów i przygotować na kolejne: