Filtruj treść
Filtruj

Czas pracy kierowców i tachografy w 2023 roku

Dodano: 6 września 2023
Konferencja

Rozliczanie czasu pracy kierowców oraz prawidłowa obsługa tachografów i dokumentacji z tym związanej to podstawa w każdej firmie, zajmującej się transportem drogowym i przewozami na potrzeby własne. Ale jednocześnie – to bardzo obszerna wiedza, którą stale trzeba aktualizować, ponieważ zmieniają się nie tylko przepisy, ale też ich interpretacja, stosowana przez służby kontrolne. Dlatego zapraszamy na  bezpłatną retransmisję konferencji (do obejrzenia w dowolnym momencie), p oświęconej tym tematom. Omawiamy najważniejsze wyzwania związane z czasem pracy kierowców oraz tachografami w 2023 roku.

Program konferencji:

Wpisy manualne w tachografach

Wyjaśniamy jakie regulacje prawne wprowadzają konieczność wykonywania wisów manualnych. Co zmieniło się po wejściu w życie pakietu mobilności w tym zakresie oraz jakie są najczęstsze błędy w obsłudze codziennej tachografu. Wyjaśniamy także, w jaki sposób szkolić i nadzorować kierowcę w zakresie prawidłowego wprowadzania wpisów manualnych w różnych sytuacjach.

Wydruki z tachografów – kiedy sporządzać i jak opisywać

Na szkoleniu zostały zaprezentowane najważniejsze zasady dotyczące sporządzania wydruków przez kierowców, w sytuacjach związanych z przekroczeniami dopuszczalnych norm czasu pracy kierowców. Wyjaśnione zostaną również wątpliwości wynikające z przepisów pakietu mobilności.

Kontrola tachografu

Na szkoleniu wyjaśniamy - jak inspektorzy kontrolują tachograf, co sprawdzają, na co zwracają uwagę. Powiemy także ile trwa kontrola na drodze i czym się kończy, a także co trzeba podpisać i jakie to może mieć skutki dla firmy. Podpowiemy także - na co firma powinna zwrócić uwagę, gdzie mogą pojawić się błędy w obsłudze tacho ze strony kierowcy, ale też ze strony firmy i zarządzającego transportem. Wskażemy także na zmiany w tachografach, które wejdą w życie już niebawem.

Manipulacje w tachografach stosowane przez kierowców

Zdecydowana większość oszustw na tachografach wynika z wyłącznej winy kierowcy, a często za to płaci firma i zarządzający transportem. Jak tego się ustrzec, jak sprawdzać kierowcę, czy możemy coś z tym zrobić? Na szkoleniu powiemy jak najczęściej oszukują kierowcy oraz jak w prosty sposób możemy to sami sprawdzić. Powiemy też jak wykryć manipulacje, na co zawracać uwagę oraz jak odróżnić manipulację od pomyłki w obsłudze tachografu.

Inteligentne tachografy II generacji oraz tachografy przejściowe – od 21 sierpnia 2023 r.

Na szkoleniu wyjaśniamy kto i kiedy będzie musiał wymienić obecny tachograf na nowy oraz od kiedy nowe pojazdy będą miały wyłącznie nowe urządzenia. Powiemy także jak będzie wykładała zdalna kontrola nowych tachografów, co pokażą inspektorom i co trzeba wdrożyć w firmie, żeby przygotować się do nowych wymagań. Powiemy także od kiedy nowe tachografy będą musiały być stosowane w busach i jak na przedsiębiorców wpłynie wydłużenie okresu kontrolnego.

Prowadzący:

Adam Gorgol, prawnik, pracownik służb kontrolnych transportu drogowego z wieloletnim doświadczeniem.

Doradca DGSA w przewozie towarów niebezpiecznych (ADR), ekspert z problematyki transportu drogowego, w tym czasu pracy kierowców. Doświadczony szkoleniowiec kierowców, kadry zarządzającej firm i funkcjonariuszy różnych organów kontrolnych transportu drogowego.

Autor licznych publikacji dotyczącej tematyki transportowej, w szczególności obejmującej problematykę tachografów i czasu pracy kierowców.

 

Nasi partnerzy i zdobyte nagrody

 
   
     Kncelaria Morawiec Kot    
   
                       
 
 
   
                       
   
                       
 
 

Nagrody i wyróżnienia

 

 
                 
x