Reklamacje w międzynarodowym przewozie drogowym towarów sprawiają w praktyce wiele trudności. Wynika to niestety z lakonicznego uregulowania tej tematyki w Konwencji CMR, co z kolei przekłada się na dokonywanie odmiennych interpretacji przepisów. Od tego zaś zależy, czy określone pismo będzie faktycznie stanowiło reklamację i czy zostanie złożone skutecznie. Na co w takim razie należy zwrócić szczególną uwagę i czy postępowanie reklamacyjne jest w ogóle potrzebne, żeby dochodzić swoich roszczeń?
Konwencja CMR ma zastosowanie do umów o zarobkowy przewóz drogowy towarów pojazdami, niezależnie od miejsca zamieszkania i przynależności państwowej stron, jeżeli miejsce przyjęcia przesyłki do przewozu i miejsca przewidziane dla jej dostawy, znajdują się w dwóch różnych krajach, z których przynajmniej jeden jest tzw. krajem umawiającym się (stroną Konwencji CMR). Nie można przy tym zapomnieć o pewnych wyłączeniach.
Z artykułu dowiesz się, że:
Kto może wystąpić z reklamacją?
Po jakim czasie roszczenie przedawnia się?
Jak należy prawidłowo zareklamować wadliwe wykonanie usługi?
Zyskaj dostęp i korzystaj z:
Mam już dostęp
Jeżeli nie jesteś zarejestrowanym użytkownikiem portalu, możesz wykupić jednorazowy dostęp do wybranego dokumentu.