Wysokość ciężarówki nie może przekroczyć 4 metrów, a szerokość 2,55 m, z wyjątkiem chłodni które mogą być o 5cm szersze.
Długość pojazdu i rzeczywista masa całkowita zależą od rodzaju pojazdu/zespołu pojazdów. Przypomnijmy, że standardowa długość klasycznego zestawu składającego się z dwuosiowego ciągnika siodłowego i trzyosiowej naczepy wynosi 16,5m., a jego dopuszczalna masa całkowita 40 ton. W tym zakresie natomiast podobnie jak w przypadku nacisków osi mogą występować przeróżne przypadki, dlatego wzorów w zakresie zarówno masy dopuszczalnej, jak i długości również należy szukać w rozporządzeniu w sprawie warunków technicznych pojazdów.
Należy też pamiętać, że gabaryty pojazdu mogą być przekroczone w przypadku wystawania ładunku zarówno: w tył, na boki lub do przodu. Przy określonych wartościach wystającego ładunku, co prawda pojazd będzie nienormatywny, natomiast nie będzie to wymagało zezwolenia, a wystarczy jedynie odpowiednie oznakowanie.
Przeczytaj także:
Ponadgabaryty: czy jednym transportem można wieźć dwa podzielne ładunki?
Nowa platforma „Mon Transport Exceptionnel” stopniowo zacznie przejmować wcześniejszy system TENet służący do przesyłania wniosków dotyczących przewozów ponadnormatywnych ładunków we Francji. Stary system TENet zostanie wyłączony z użytku 15 września 2023 r.
Zgłoszenie kierowcy autobusu na wyjazd do Francji
Kabotaż we Francji – do kiedy złożyć informację podsumowującą?
Zmiany w gabarytach: łatwiej żurawiom, ale pojazd pilotujący ma być wyższy