x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
wykresówki
wykresówki
Odpowiedzialność kierowcy za wykresówki tachografu
Pytanie:
Do którego momentu kierowca odpowiada za tarczki oddane pracodawcy po upływie 28 dni roboczych (ale przed upływem 42 dni)?
Karolina Płaczek
12 października 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Dokument firmowy związany z czasem pracy kierowców - jak go opracować
Pytanie:
Chciałbym rozliczać kierowców zgodnie z aktywnościami zarejestrowanymi na karcie lub wykresówce. Zamierzam opracować firmowy dokument wewnętrzny, w którym zawarte byłyby następujące ustalenia:
1. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu pracy tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. inna praca (młotki).
2. Postój pojazdu będzie zaliczony do czasu dyżuru tylko wówczas, gdy zostanie zapisany na karcie lub wykresówce jako tzw. gotowość (koperta).
3. Postoje pojazdu zaznaczone jako przerwa (łóżko) nie będą zaliczone ani do czasu pracy, ani dyżuru, oprócz przerw wynikających z art. 13 ustawy o czasie pracy kierowców.
Czy ten sposób wyliczania godzin pracy (poparty takim dokumentem podpisanym przez kierowcę) zostanie zaakceptowany przez kontrolującego inspektora PIP? Jeśli pracownik wystąpi na drogę sądową, czy będzie to dla sądu również dowodem, że ewidencja czasu pracy jest rzetelna?
Łukasz Prasołek
30 września 2010 r.
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Archiwalny
Dokumentacja kierowcy wykonującego transport na terenie Unii, nie w Polsce
Pytanie:
Jakie dokumenty powinien mieć kierowca wykonujący transport międzynarodowy tylko w krajach Unii, niejeżdżący po Polsce? Czy kierowca w transporcie międzynarodowym musi mieć zaświadczenie?
Piotr Kowalski
5 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Archiwalny
Dźwigi na ciężarówkach - czy konieczne są tachografy, winiety, zaświadczenie i przestrzeganie norm czasu pracy
Pytanie:
Czy firma, która posiada dźwigi zamontowane na dużych samochodach ciężarowych, musi uzyskać zaświadczenie na przewozy drogowe na potrzeby własne? Czy kierowcy będący operatorami tych dźwigów podlegają pod rozporządzenie nr 561/2006? Czy w pojazdach musi być tachograf? Czy należy wykupić winietę?
Przemysław Rafalski
4 sierpnia 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Wykresówki jako dokumentacja podróży służbowych dla urzędu skarbowego
Pytanie:
W jaki sposób powinienem dokumentować wypłatę kierowcom diet? W firmie delegacje są tzw. jednodniowe - kierowca codziennie wyjeżdża z bazy i powraca do niej po 9 lub 12 godzinach. Czy urząd skarbowy może zażądać okazania wykresówek, z których wynika, jak długo trwała podróż? Jeżeli tak, to za jaki okres? Czy nie będzie problemem, że na wykresówkach miejscem włożenia i wyjęcia wykresówki jest miejscowość, w której znajduje się siedziba firmy?
Iwona Czauderna
28 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Nanoszenie odpoczynku dziennego na wykresówkę
Pytanie:
Zatrudniony przeze mnie kierowca prowadzi pojazd z tachografem codziennie w godzinach od 8.00 do 16.00. Po zakończeniu pracy wyjmuje swoją wykresówkę z tachografu, ponieważ po południu ten pojazd prowadzi inny kierowca. Czy ma obowiązek nanoszenia odpoczynku dziennego ręcznie na rewersie wykresówki? Jeżeli tak, to w jaki sposób należy to zrobić?
Władysław Kwiatkowski
23 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Archiwalny
Dokumenty wymagane w Rosji
Pytanie:
Jakie dokumenty są wymagane przez władze w Rosji dla kierowcy jadącego z Polski?
Piotr Kowalski
22 lipca 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Nanoszenie ręcznie dziennego odpoczynku na wykresówkę
Pytanie:
Proszę opisać, w jaki sposób kierowca powinien ręcznie nanosić odpoczynek dzienny na wykresówkę, w sytuacji gdy dziś rozpoczął pracę o godzinie 7.00 i skończył o 17.00, a następny przewóz rozpocznie jutro o 22.00? Po zakończeniu pracy musiał wyjąć wykresówkę z tachografu.
Władysław Kwiatkowski
15 lipca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Odpoczynek dzienny w kabinie a wykresówka
Pytanie:
Czy kierowca odbierający odpoczynek dzienny w kabinie pojazdu może wyjąć na czas jego trwania wykresówkę z tachografu, a następnie nanieść odpoczynek na wykresówkę ręcznie?
Władysław Kwiatkowski
24 czerwca 2010 r.
Odpoczynki kierowcy
Zmiana wykresówki podczas odpoczynku tygodniowego - jak często
Pytanie:
Czy podczas odpoczynku tygodniowego poza terenem przedsiębiorstwa muszę zmieniać tarczki co 24 godziny, skoro odpoczynek trwa od 24 do 48 h? Czy po powrocie do firmy za ten okres powinno być wystawione zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu?
Przemysław Rafalski
22 czerwca 2010 r.
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Wykresówki podczas kontroli w firmie - transport na potrzeby własne a transport drogowy
Pytanie:
Czy okres gromadzenia wykresówek dla transportu na cele własne i dla przewoźników (firm transportowych) jest jednakowy? Czy są jakieś inne różnice podczas kontroli w firmie przez ITD w tym zakresie?
Karolina Płaczek
1 czerwca 2010 r.
Przewozy na potrzeby własne
Archiwalny
Dokumenty dla kierowcy wyruszającego do Lwowa
Pytanie:
Bardzo proszę o odpowiedź, jakie dokumenty musi mieć przy sobie kierowca, który będzie jechał do Lwowa, a także jakie zaświadczenie o czasie wolnym powinienem mu wystawić.
Karolina Płaczek
18 maja 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Co warto wprowadzić zamiast list obecności dla kierowców?
Pytanie:
W naszej firmie transportowej zajmującej się krajowym przewozem towarów zasady odbywania kursów ułożone są tak, że kierowcy nie muszą przed rozpoczęciem pracy stawiać się w siedzibie firmy. Bardzo proszę o informację, jak w takim przypadku kierowcy powinni potwierdzać swoją obecność w pracy? Czy sposób potwierdzania obecności jest z góry narzucony w przepisach?
Agata Lankamer-Prasołek
17 marca 2010 r.
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Sposób prowadzenia i okres przechowywania ewidencji czasu pracy kierowców
Pytanie:
Prowadzę kadry w firmie transportowej. Najwięcej wątpliwości mam w zakresie ewidencjonowania czasu pracy kierowców. W związku z tym mam pytanie, w jakiej formie należy prowadzić ewidencję czasu pracy? Czy musimy prowadzić ją we wszystkich formach wymienionych w ustawie o czasie pracy kierowców? Przez jaki okres należy przechowywać ewidencję czasu pracy kierowcy, w przypadku, gdy stanowią ją wykresówki?
Łukasz Prasołek
5 marca 2010 r.
Ewidencja czasu pracy kierowców
« pierwsza
«
1
2
»
ostatnia »
3217
5436
5420
3086
5319
5318
5419
3109
3756
2974
3231
5418
3627
5413
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x