Komisja Europejska zdecydowała, że wymogi w sprawie tachografów „przejściowych” między I a II generacją będą łagodniejsze. Kończą się też przygotowania do wymiany tachografów w starych pojazdach.
Inspektorzy transportu drogowego z WITD w Lublinie zatrzymali do kontroli ciągnik siodłowy wyposażony w tachograf 3 generacji. Okazało się, że został w nim ukryty wyłącznik, który poprzez odpowiednią kombinację przycisków zmieniał „jazdę” na „odpoczynek”. Ile wyniesie kara?
Po czym kontroler ITD pozna, że w tachografie dokonano manipulacji? Otóż, jest cała lista takich rzeczy. Każde działanie pozostawia jakiś ślad. Sprawdź, co może wskazywać na zastosowanie magnesu lub innego urządzenia manipulującego danymi z tachografu! Na pewno sprawdzą to inspektorzy ITD.
Firmy transportowe często nie dysponują oprogramowaniem do odczytu danych z karty kierowcy. Jak w takiej sytuacji zweryfikować czy nie doszło do przekroczenia czasu pracy? Nawet jeden drobny błąd kierowcy lub rozliczającego czas pracy, naraża firmę na kary finansowe, a nawet ryzyko utraty dobrej reputacji. Jak więc w łatwy sposób sprawdzić poprawność zapisów czasu pracy swoich kierowców przed kontrolą ITD? Sprawdź.
Jak Bruksela postąpi w sytuacji, gdy na 2,5 miesiąca przed datą wejścia obowiązku montowania cyfrowych tachografów w nowych ciężarówkach tylko jeden europejski producent posiada homologację i jest gotowy, by wprowadzić na rynek to urządzenie? Co z przewoźnikami spoza Wspólnoty, którzy wykonując przewozy w ramach AETR, nie będą musieli spełniać wymogów regulacji dotyczących tachografów smart? To nie jedyne problemy z wdrożeniem cyfrowych rejestratorów. Sprawdź!
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »