x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
Uzyskaj dostęp
Zaloguj się
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Aktualności
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Przewozy na potrzeby własne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
x
Wyszukaj na stronie:
Uzyskaj dostęp
Załóż konto testowe »
Zaloguj się
x
Aktualności
Przewozy na potrzeby własne
Dokumentacja
List przewozowy
Zaświadczenie o nieprowadzeniu pojazdu
Wykresówki i dane z kart do tachografu
Licencja transportowa, zaświadczenie npw
Umowy z kierowcami
Ewidencja czasu pracy kierowców
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
Zaświadczenie o niekaralności
Certyfikaty kompetencji zawodowych
Regulaminy i inne dokumenty firmowe
Oświadczenie o dodatkowym zatrudnieniu
Zezwolenia na przewozy szczególne
Pojazdy i ładunki
Kabotaż, cross-trade
Problemy z ładunkami
Transport busami do 3.5 tony
Kontrole ITD
Przebieg kontroli
Kary i odwołania
Czas pracy kierowców
Czas jazdy
Przerwy kierowcy
Odpoczynki kierowcy
Inna praca kierowcy
Dyżury kierowcy
Załoga kilkuosobowa
Tachografy
Gdzie zaliczyć ten okres?
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Kadry
Akta osobowe
Zatrudnianie i zwalnianie kierowców
Wynagrodzenia
Rozliczanie czasu pracy kierowców
Delegowanie, podróże, diety i ryczałty
Kontrole i kary PIP
Systemy i harmonogramy czasu pracy
Urlopy, zwolnienia, dni wolne
Zarządzanie
Polski Ład dla transportu
Logistyka i łańcuch dostaw
ABC jak założyć firmę transportową
Zarządzanie firmą
Problemy z klientami
Prawo dla kierowcy
Narzędzia:
Przydatne narzędzia
Procedury
Wzory dokumentów
Akty prawne
Podcasty i wideo
E-biblioteka
Informator transportowca
Odwołania od kar ITD
Zadaj pytanie
Zwiń
Filtruj treść
Rodzaj przewozu
Transport rzeczy
Transport osób
Przewóz na potrzeby własne
ADR
Odpady
Kraj
Polska
Niemcy
Francja
Wielka Brytania
Austria
Inne
Typ pojazdu
Ciężarówki po wyżej 3,5 t
Bus towarowy do 3,5 t
Autobus powyżej 9 miejsc z kierowcą
Bus do 9 miejsc z kierowcą
Pojazd specjalny
Filtruj
Strona główna
Słowa kluczowe
ustawa o transporcie drogowym
ustawa o transporcie drogowym
Licencja na transport drogowy taksówką a wymóg dobrej reputacji
Pytanie:
Ubiegam się o licencję na
taksówkę
, ale byłem karany z art. 278 par. 1 kk i art. 58 par. 3 kk oraz art. 83 Kodeksu karnego skarbowego. W obu przypadkach wykonano karę grzywny. Czy to jest problem przy staraniach o
licencję na transport drogowy
taksówką? Podobno
ustawa o transporcie drogowym
przewiduje jakieś wymogi w tym zakresie.
Piotr Kowalski
22 lutego 2011 r.
Problemy z ładunkami
Stolarz dokonujący przewozów na potrzeby własne - wymagania
Pytanie:
Zajmuję się produkcją mebli. W związku z prowadzoną działalnością wykonujemy także samochodem przewozy wytworzonych rzeczy do klientów i do sklepów firmowych. Konieczne jest także przywiezienie drewna potrzebnego do produkcji mebli. Czy jeśli zatrudniony przeze mnie stolarz zajmuje się także wykonaniem takich przewozów, to można uznać, że jest to
przewóz na potrzeby własne
? Czy pracownik, który wykonuje przewóz, musi być zatrudniony na stanowisku
kierowcy
?
Proszę o potwierdzenie, czy odpowiedź umieszczona na Państwa portalu na pytanie: „Czy w przewozie na potrzeby własne pracownik musi być zatrudniony na stanowisku kierowcy?” w pozycji „Ważne!” dotyczy tylko pracowników prowadzących pojazdy powyżej 3,5 t. Co z pracownikami, którzy prowadzą
pojazdy o DMC do 3,5 t
? Jakie oni muszą spełnić wymagania?
Michał Petranik
22 lutego 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Przewóz na potrzeby własne pojazdem do 3,5 t
Pytanie:
Pracownik jest zatrudniony na stanowisku montera urządzeń energetycznych. Dodatkowo ma zezwolenie pracodawcy na prowadzenie pojazdu służbowego
o masie do 3,5 t
. Wykonuje nim tzw. niezarobkowy
przewóz drogowy rzeczy na potrzeby własne
, tj. przewozi materiały potrzebne do bieżących remontów i sam się nim przemieszcza wraz z drugim monterem. Jakie wymagania musi spełnić taki pracownik? Z tego, co wiem, do takich przewozów nie stosuje się przepisów
ustawy o transporcie drogowym
.
Piotr Kowalski
21 lutego 2011 r.
Przewozy na potrzeby własne
Archiwalny
Ciężarówka należąca do rolnika a ustawa o transporcie
Pytanie:
Czy rolnik posiadający dużą ciężarówkę podlega pod ustawę o transporcie drogowym? Czy musi mieć w pojeździe zainstalowany tachograf? Czy ma obowiązek go używać? Jakie dokumenty są wymagane podczas przewozu? Chodzi o osobę, która przewozi tylko własne produkty rolne, ale chce tym samochodem przywieźć sobie też węgiel z odległego Śląska.
Władysław Kwiatkowski
14 lipca 2010 r.
Czy muszę przestrzegać czasu pracy kierowców?
Podmioty niebędące przedsiębiorcami z ustawy o transporcie
Pytanie:
Proszę o podanie kilku przykładów podmiotów niebędących przedsiębiorcami, o których mowa w art. 3 ustawy o transporcie drogowym.
Piotr Kowalski
1 lipca 2010 r.
Problemy z ładunkami
Archiwalny
Zabezpieczenie finansowe przewoźnika
Pytanie:
Jakie są obecnie wymagane formy zabezpieczeń finansowych na pojazdy zgłoszone do licencji wspólnotowej?
Władysław Kwiatkowski
22 czerwca 2010 r.
Jakie dokumenty mam okazać do kontroli?
« pierwsza
«
1
2
»
ostatnia »
3387
2984
3238
3707
3360
3152
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
Nagrody i wyróżnienia
Sprawdź inne nasze serwisy:
firmatransportowa.wip.pl
»
czaspracykierowcow.wip.pl
»
zarzadzajacytransportem.wip.pl
»
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź nasz portal - testuj przez 24h za darmo
Sprawdź szczegóły »
x