Nowelizacja tej ustawy, która właśnie trafiła do konsultacji publicznych zakłada m.in. wprowadzenie wieloletnich umów o dopłatę do przewozów autobusowych oraz utrzymanie dopłaty w wysokości 3 zł do wozokilometra. Wśród samorządów rośnie zainteresowanie dofinansowaniem z FRPA. Sprawdź planowane zmiany w dysponowaniu środków z funduszu.
Rząd chce zwiększyć popularność funduszu autobusowego. Niestety, rok 2021 będzie kolejnym, w którym nie uda się w pełni wykorzystać środków na likwidację białych plam komunikacyjnych. Niewykorzystana kwota trafi do Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg, z którego współfinansowana jest budowa dróg lokalnych. Natomiast obecne zasady – dopłata 3 zł do kilometra – zostaną utrzymane również w przyszłym roku.
Tarcza antykryzysowa daje przewoźnikom wykonującym przewozy w ramach publicznego transportu zbiorowego możliwość uzyskania wyższej kwoty rekompensaty kosztów poniesionych na wykonywanie przewozów. Sprawdź co należy zrobić?
Przewoźnicy nie stracą zezwoleń, a stosowane obecnie ulgi ustawowe nadal pozostaną ważne. Przewidziano to w ustawie o szczególnych rozwiązaniach służących realizacji ustawy budżetowej na rok 2018.
Kluczowe przepisy ustawy o publicznym transporcie zbiorowym miały zacząć obowiązywać od 1 stycznia 2017 r. Jednak to niemożliwe, gdyż pomimo sześciu lat opóźnienia organizatorzy publicznego transportu zbiorowego nie dostosowali się do nowych wymogów, m.in. nie stworzyli planów transportowych.
Przedsiębiorcy wykonujący przewozy metropolitalne oraz powiatowo-gminne wreszcie doczekają się dokumentów potrzebnych do ich wykonywania. Nowe blankiety będą dotyczyły także pozostałych rodzajów przewozów osób, ale dopiero gdy stare stracą ważność.
Nasi partnerzy i zdobyte nagrody
/WiedzaiPraktyka
/wip
Sprawdź szczegóły »